ניר זר – קואצ'ר

יעדים עסקיים קטנים לטווח ארוך מסייעים לעסק מצליח

יעדים קטנים לטווך ארוך
תוכן עניינים

השגת יעדים קטנים בעסק לטווח הארוך – מפתח להצלחה עסקית 

אם לכל אחד ואחת מאיתנו יש חלומות ושאיפות בחיים, אז ככה גם בכל תחום עסקי יש דרך מסוימת לעבור כדי להתברג גבוה בקריירה. וכמו בכל מסע אופניים, טיול רגלי, טיול ג'יפים או כל דרך שתעברו בחייכם, השביל יהיה רצוף באתגרים, מכשולים, משוכות, משברים ועוד. בואו נדבר על זה. 

לא מעט אנשים יגידו לכם שזה היופי בחיים, ואחרים יגידו לכם שהם מפחדים מכך. אנחנו מדברים על קשיים, אתגרים ומשברים עסקיים ובחיים בכלל. אם נחשוב על זה, בעצם במהלך כל חיינו אנחנו עושים דרכים לכל מיני מיני-פסגות, ציוני דרך ופסגות מהותיות יותר. ואז נותרת השאלה: כיצד מגיעים לפסגה בזמן זריז ובאופן יעיל? בצורה אפקטיבית המבטיחה המשך בנייה והתפתחות? 

מתוך הניסיון האישי שלי בתור מאמן אישי לחיים, אני יכול להגיד שאחד האתגרים המהותיים בניהול עסק הוא האתגר של הצבת משימות ויעדים. כמו כן, יש את הבעיה של עמידה באותן המשימות שאנחנו מציבים לעצמנו. ניהול עסק לעולם לא נגמר, מה שמחייב אותנו תמיד להיות עם היד על הדופק.

 

אני אדבר על מס' דוגמאות ליעדים עסקיים מתוך ניסיוני האישי: 

  • כדי לעבוד בצורה יעילה, אני צריך בכל שבוע לתאם מראש את כל הפגישות שלי לאותו השבוע. 
  • במהלך השבוע אני חייב להקפיד על רענון וחידוש הפוסטים שלי במדיות החברתיות, לפחות 3 פעמים.  
  • עלי להקפיד לפרסם סרטוני-הסברים, סרטונים מלמדים, סרטונים שיווקיים ותדמיתיים לפחות פעמיים בשבוע. 
  • עלי לתחזק את העמודים שלי ברשתות החברתיות באופן קבוע ויום יומי. 
  • עלי תמיד לעדכן את אתר האינטרנט שלי, את התוכן הקיים בו, את הסרטונים בו ועוד. 
  • עלי תמיד לעסוק בקידום האורגני של אתר האינטרנט שלי.  
  • עליי תמיד לעדכן את המיתוג שלי ולוודא כי הוא מתאים לערכים ולמסרים שלי.
  • אני צריך לעבוד בצורה מסודרת מול מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי. 
  • אני חייב להיות בקשר מתמיד עם רואה החשבון שלי.
  • עלי להקפיד על ניהול נכון של תזרים המזומנים שלי.
  • אני צריך להתנהל ואפילו לאלתר בתוך מצבים של ביטולי פגישות בעקבות מקרי בלת"מ, הן מהצד שלי והן מהצד של הקולגה או הלקוח.

 

איך אפשר להתמודד עם ריבוי משימות בעסק 

בעל עסק מתמודד עם מאות משימות לאורך חיי העסק. זה מתחיל בשלבים הראשונים של מטרת העסק, ממשיך עם מיתוג העסק, יצירת לוגו לעסק, פיתוח המשאבים וממשיך עם כניסה לקרביים העמוקים של הפעילות. זה על קצה המזלג.

יודעים מה? יש מצב שאפילו לא הגעתי לאמצע של רשימת המשימות והמטלות שלי, היעדים, השאיפות והחלומות שאני מציב לעצמי בכל יום מחדש. בתור עצמאים שנותנים שירותים ברבדים ותחומים שונים של העסק שלכם, ייתכן שאתם עוסקים בניהול, שירות ושימור לקוחות, אספקת שירותים, החזרות, תמיכה טכנית, התקנות בבתי הלקוחות, שירותי ראיית חשבון והנהלת חשבונות הדורשות תודעת שירות גבוהה, נסיעות רבות ברחבי הארץ ועוד. 

כדי שתוכלו לצלוח את כל המשימות האלו, חשוב לא להילחץ מהתמונה הגדולה. תקפידו להסתכל על יעדים קטנים, לסמן עליהם V ולהמשיך הלאה ליעד הביניים הבא. בואו נקרא לזה – הצלחות קטנות. רמי קליינשטיין אולי היה אומר: "מתנות קטנות הן הצלחות קטנות". בטווח הארוך, זה יעזור לכם להשיג עוד ועוד יעדים, עוד ועוד חלקים בפאזל שמהווים חלק בלתי נפרד מהגדרת החלומות הכי גדולים שלכם.

 

הצבת יעדים ומטרות

בואו ניקח את הדוגמה של מה שאני עושה כרגע, שזה כתיבת המאמר שאתם קוראים. אמנם אני עייף ואמנם השעה כבר אוטוטו 00:00, אבל אני אקדיש לכך עוד חצי שעה, אדייק את הדברים שלי ואנסה להעניק לכם ערך מוסף בקריאת השורות האלו.

והרי זה קל, לא? כי אני מציב לעצמי יעד יחסית "קטן", סה"כ לסיים מאמר. אם אני רואה את הסוף, זה הופך להרבה יותר קל עבורי. אבל אם לאחר שהייתי מסיים את המאמר הייתי צריך גם לשלוח אותו לעורך תוכן, להחזיר אותו לתיקונים, לשלוח אותו לפרסום, לחפש תמונות עבור פרסום ועוד, היה לי מאוד קשה לראות את הסוף. כתוצאה מכך, היה לי מאוד קשה להשיג את היעד הגדול שהצבתי לעצמי. התוצאה? אכזבה עצמית ואולי גם גרימת נזק עסקי (במקרה שהתחייבתם ללקוח למשל).

מחקרים מראים שכאשר שאנחנו מפרקים את המשימות הגדולות למשימות קטנות יותר, הרבה יותר קל לנו לגלות יכולת התמדה ולהשיג את היעדים שהצבנו לעצמנו. כתוצאה מכך, האנרגיה עולה ומפמפמת, האדרנלין מתפרץ, היעילות, המוטיבציה והמשמעת העצמית מתחדדות גם כן. עם הזמן, לומדים כיצד להתנהל בתוך ריבוי משימות קטנות בצורה נכונה. וזה, בין היתר, הוא מה שהופך עסק לעסק מצליח ורווחי.

צריכים סיוע בהתמודדות עם ריבוי המשימות בעסק? ייעוץ עסקי מסוג אחר? אני כאן וזמין עבורכם.

שלכם,

ניר זר, יועץ מנטלי לחיים ויוצר שיטת ניר זר.

הגיע הזמן לקחת שליטה על החיים

התחילו תהליך אימון עם ניר זר
או קבעו שיחת ייעוץ ללא התחייבות

מאמרים נוספים
מתאמנים מספרים על החוויה​
ניר זר, קואצ'ר אישי, עסקי ומאמן לזוגיות
ניר זר, קואצ'ר אישי, עסקי ומאמן לזוגיות
מאמן אישי, זוגי ועסקי. מייסד ובעלים של חברת 'ניר זר בע"מ' לאימון ויעוץ. עוסק בתחום מעל 9 שנים. ליווה ואימן מאות אנשים בתהליכי אימון לעבר השגת היעדים והמטרות שלהם. זכות גדולה עבורי להוביל אנשים ולהיות חלק מהמסע שלהם לעבר הפסגה!
לייעוץ אישי ללא תשלום >>

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

סגירת תפריט
דילוג לתוכן