ניר זר – קואצ'ר

אימון אישי לעסקים

אימון אישי לעסקים
תוכן עניינים

נתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצביעים על כך ש-10% מהעסקים לא ישרדו את השנה הראשונה וכ-25% יפגשו בקשיים רבים בין השנה השנייה לשלישית ובעצם יסגרו. אלה נתונים שדי בהם להרתיע אנשים רבים שרוצים לצאת לדרך עצמאית וחולמים על הקמת עסק עצמאי. בואו ננסה לבחון את הנתונים האלה ולאתר את הסיבות לכישלון של עסקים חדשים.

אם תשאלו יועצים עסקיים מה מכשיל בעלי עסקים, הם יצביעו בדרך כלל על חוסר ידע בניהול וניסיון מועט בהתנהלות כלכלית עסקית ולאו דווקא על חוסר מיומנות או היעדר כישרון. אז נכון שכדאי לבעלי עסקים לרכוש ידע בשיטות ניהול ולהבין בניהול כספים לפני שהם יוצאים לדרך עצמאית, אבל את הידע הזה אפשר לרכוש בחלוף הזמן וככל שהעסק פעיל. כמאמן אישי לעסקים אני מאמין שדווקא עבודה אישית לשינוי דפוסי חשיבה מעכבים יכולה להיות המניע הגדול ביותר להצלחה בעסקים, וחשוב מאוד לשלב אותה בתהליכי אימון אישי למנהלים ולבעלי עסקים.

העסק העצמאי הוא הבייבי של בעל העסק. הוא בדרך כלל התגשמות של חלום ישן ואמצעי להביע את עצמו את כישוריו ואת המיומנויות שלו לטובת עשייה פורייה ומוצלחת. אבל אם רוצים שהפעילות העסקית תצליח והעסק יצמח, ישגשג ויניב רווחים, צריך לפתוח ערוצי חשיבה חדשים בד בבד לפיתוח העסק. ולזה בדיוק אני שואף בעבודה אישית עם יזמים, מנהלים ובעלי עסקים.

אם אתם שואלים את עצמכם איך לבנות עסק חזק ולהבטיח את שגשוגו לאורך שנים, הגעתם למקום הנכון. אימון אישי לעסקים הוא הדרך הטובה ביותר לחיזוק העסק ולחיזוקו של בעל העסק. אז בואו נבדוק למה חשוב להיעזר באימון לעסקים ומה היתרונות שלו.

 

כמה עובדות על עסקים בישראל נכון לשנת 2019-2021 על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה:

54% מהעסקים הפעילים בשנת 2021 לא העסיקו שכירים כלל.
רובם המכריע של העסקים במדינת ישראל הינם עסקים קטנים מבחינת כוח אדם והיקפי תעסוקה.
כ-92.5% מהעסקים הפעילים בישראל מעסיקים לא יותר מ-20 עובדים.
בשנת 2021 הוקמו בישראל 54,600 עסקים חדשים (הם היוו 8.4% מכלל העסקים הפעילים).

 

יתרונות של אימון אישי לעסקים

אימון לעסקים עובד בשני מישורים עיקריים. במישור אחד המאמן עובד עם המתאמן – בעל העסק – על  דפוסי החשיבה שלו. יחד הם מאתרים דפוסי חשיבה מעכבים ומתמירים אותם לדפוסי חשיבה חיוביים שתומכים בצמיחתו של המתאמן ובהתפתחותו האישית ורותמים אותם לטובת עשייה עסקית מוצלחת. במישור השני המאמן מסייע למתאמן לשפר את המיומנויות המקצועיות שלו כדי לבנות מנהיגות חיובית ומועילה ולהתגבר על אתגרים בניהול היום-יומי של העסק. בתהליך אימון מקיף ואינטנסיבי המתאמן רוכש הבנה מעמיקה של צורכי העסק ומתאים להם את יכולות הניהול שלו. הוא מחדד את היכולות הבין-אישיות שלו ולומד איך להגביר את הפרודוקטיביות של העסק בצורה מיטבית כדי לחזק אותו ואף להרחיב אותו בהמשך הדרך.

 

 

איתור החוזקות וחיזוק היכולות

תהליך האימון האישי לעסקים מאפשר למתאמן לפגוש את עצמו בעבודה אישית אינטנסיבית במרחב אישי מוגן ובטוח. בליווי המאמן ובהנחייתו, המתאמן ילמד לזהות את החוזקות שלו וישנה באמצעותן דפוסי חשיבה מגבילים, מעכבים והרסניים. התמקדות ביתרונות ולא בחסרונות תבטיח שינוי מידי ומהיר בגישה, תשפר את הביטחון העצמי ואת תחושת הערך האישי ותבוא לידי ביטוי בהתנהלות העסקית היום-יומית. המאמן יוצא מנקודת הנחה שכל הכלים להצלחה כבר טמונים במתאמן וצריך רק לזהות אותם, ללמוד איך להשתמש בהם ולהפעיל אותם לטובתו. והדברים אמורים במיוחד בתהליכי אימון אישיים לעסקים שאז יש חשיבות רבה להפעלת הכלים האישיים ולחיזוק היכולות האישיות לטובת העסק והצלחתו.

 

מבוא לניהול עסקים

בד בבד לתרגול דפוסי חשיבה חיוביים ומועילים, לשיפור היכולות האישיות ולחיזוק הביטחון העצמי, תהליך האימון מטמיע במתאמן חשיבה עסקית שמאפשרת לו להתנהל ביעילות בסביבה העסקית שלו. איך עושים זאת? מדברים על תזרים מזומנים ומתמקדים בניהול נכון שלו; חושבים על גיוס לקוחות ומחפשים דרכים יצירתיות ומקוריות לאיתור לקוחות חדשים, לגיוסם ולשימורם; מזהים את התחומים המאתגרים בעסק ומשווים אותם לתחומים המצליחים בו. מנתחים את המצב ומוצאים דרכים לנוע בתוך האתגרים ולצמוח מתוכם; חושבים איך למנף את העסק, הציבו יעדים קטנים לטווח ארוך, להתרחב לשווקים חדשים, לפתח מוצרים חדשים ולהשיק אותם, לנהל את המשאב האנושי, לעבוד עם ספקים ובאופן כללי לשפר את תנובת העסק.

 

אימון אישי לעסקים קטנים וגדולים

 

אימון אישי לעסקים שמביא לתוצאות

אנשים רבים נוטים להפריד בין המצב הרגשי של בעל העסק ובין יכולתו להצליח בעסקיו. ואני דווקא טוען שמדובר בשני דברים בלתי נפרדים שמחייבים עידוד וטיפוח בו־זמנית. ככל שבעל העסק יודע לזהות את המצב הרגשי שלו בכל רגע נתון ולהמיר רגשות שליליים לרגשות חיוביים שתומכים בהצלחתו, כך הוא יצליח בעסקיו וימנף אותם לשגשוג, להצלחה ולרווחיות. תהליך אימון אישי לעסקים מחייב התייחסות מקבילה לשני הגורמים – הגורם האישי והגורם העסקי – כדי לנהל עסק מצליח ומשגשג לטובת מנהליו, עובדיו ולקוחותיו. מוכנים לצאת ביחד איתי למסע שיהפוך אתכם למוצלחים ואת העסק למצליח? צרו קשר – נשמח ללוות אתכם בתהליך.

הגיע הזמן לקחת שליטה על החיים

התחילו תהליך אימון עם ניר זר
או קבעו שיחת ייעוץ ללא התחייבות

מאמרים נוספים
מתאמנים מספרים על החוויה​
ניר זר, קואצ'ר אישי, עסקי ומאמן לזוגיות
ניר זר, קואצ'ר אישי, עסקי ומאמן לזוגיות
מאמן אישי, זוגי ועסקי. מייסד ובעלים של חברת 'ניר זר בע"מ' לאימון ויעוץ. עוסק בתחום מעל 9 שנים. ליווה ואימן מאות אנשים בתהליכי אימון לעבר השגת היעדים והמטרות שלהם. זכות גדולה עבורי להוביל אנשים ולהיות חלק מהמסע שלהם לעבר הפסגה!
לייעוץ אישי ללא תשלום >>

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

סגירת תפריט
דילוג לתוכן