ניר זר – קואצ'ר

שינוי דפוסי חשיבה

שינוי דפוסי חשיבה
תוכן עניינים

כולנו מתמודדים עם דפוסי חשיבה שליליים שמשפיעים עלינו לרעה ומעכבים את הצלחתנו בחיים. לא פשוט לשנות את הדפוסים האלה, אך השינוי הוא הכרחי אם אנחנו רוצים להשיג את המטרות שלנו, להגשים חלומות ולשפר את איכות חיינו.

אולי תופתעו לגלות שדפוסי חשיבה חיוביים ומעצימים הם המפתח להצלחה בחיים. כדי לאמץ דפוסי חשיבה חיוביים עלינו לזהות את דפוסי החשיבה שמנהלים ומגבילים אותנו, להבין מה המקור שלהם, ולשנות אותם. במאמר זה נבין למה חשוב לשנות דפוסי חשיבה ודפוסי התנהגות, ונלמד איך לעשות את זה ביעילות. רוצים לסלק עכבות מחייכם ולהסתער בכל הכוח על הדרך להצלחה? הדרך לשם מתחילה כאן.

 

איך נגדיר דפוסי חשיבה?

לפני שנדבר על שינוי דפוסי חשיבה, ננסה להגדיר אותם. דפוסי חשיבה הם התוצר של המידע שמעובד במוחנו. מידע זה כולל את החוויות שלנו, את ההתנסויות שלנו, את הרגשות שלנו ואת כל תפיסת המציאות שלנו. דפוסי חשיבה מתפתחים לאורך זמן ומבוססים על הידע שלנו, על החינוך שאנחנו מקבלים, על החוויות האישיות והבין-אישיות שלנו ועל ההתניות החברתיות שמשפיעות עלינו.

יש דפוסי חשיבה שבכוחם לשרת ולהצמיח אותנו, ויש דפוסי חשיבה שבכוחם לעכב אותנו, להגביל את ההתפתחות האישית שלנו, להניע אותנו להתנהגויות שליליות ולגרום לנו לקבל החלטות בעייתיות. דפוסי חשיבה שליליים כוללים שיח עצמי פנימי שלילי, שיפוט עצמי, ביקורת עצמית, האשמה עצמית, הסקת מסקנות וצרות אופקים. אם נזהה דפוסי חשיבה שליליים, נוכל להתחיל וליישם שינוי בחיינו. אך מדובר בתהליך ארוך שמחייב התבוננות פנימית ומודעות עצמית. עלינו לשים לב לדיאלוג הפנימי שלנו, לתגובות הרגשיות שלנו ולהתנהגות שלנו ולברר אם הם מבוססים על מציאות אובייקטיבית או על מציאות מעוותת.

אם נזהה שדפוסי החשיבה שלנו אינם מועילים לנו ואף הרסניים בשבילנו, נידרש לשנות אותם. אם נחליף דפוסי חשיבה שליליים בדפוסי חשיבה חיוביים ומעצימים, נרגיש טוב בהרבה ונוכל נשפר את חיינו לטובה.

 

איך דפוסי חשיבה שליליים משפיעים עלינו?

דפוסי חשיבה שליליים משפיעים על רווחתנו הנפשית, הרגשית וגם הפיזית. הם עלולים להשפיע עלינו לרעה ולגרום לחרדות, ללחצים, למתחים וגם לדיכאונות; להפריע לתפקוד שלנו ולעכב את תהליך הצמיחה הטבעי שלנו.

דפוסי חשיבה שליליים בדרך כלל מעוותים את תפיסת המציאות שלנו – הם גורמים לנו להתעלם מכל מה שטוב ויפה בחיינו ולהתמקד בכל מה שרע; הם משפיעים על הקשרים החברתיים שלנו ועל מערכות היחסים שלנו ופעמים רבות מובילים  אותנו לעימותים, לוויכוחים ולריבים; הם מפריעים לנו להתקדם אל עבר המטרות שלנו ומרחיקים אותנו מהחלומות שלנו; הם גורמים לספקות עצמיים, לפחד מכישלון ולחוסר ביטחון; הם לא מאפשרים לנו ליטול סיכונים, לנסות דברים חדשים ולצאת מאזור הנוחות שלנו. דפוסי חשיבה שליליים מגבילים את הפוטנציאל שלנו ולמעשה תוקעים אותנו בלולאה של שליליות.

שינוי דפוסי חשיבה והתנהגות חיוני לצמיחתנו האישית ולהתפתחות שלנו. התהליך מקדם את רווחתנו ועוזר לנו לתקן את מערכות היחסים שלנו ולהשיג את מטרותינו. אם נשנה את דפוסי החשיבה שלנו, נוכל לשפר את איכות חיינו ולחיות חיים טובים ומספקים.

איך לשנות דפוסי חשיבה שליליים

 

מתי עלינו לשנות את דפוסי החשיבה שלנו ולמה?

קל להיסחף לתוך מערבולת של דפוסי חשיבה שליליים, אך לא קל להבין שזה מה שקורה לנו. עם זאת, אם חפצי חיים אנחנו, חשוב שנשים לב אם דפוסי החשיבה שלנו מעכבים אותנו ומונעים מאיתנו להתקדם, להשיג את מטרותינו ולחיות חיים טובים. אם אנחנו נתונים בערפל של מחשבות שליליות או אם תרחישים קטסטרופליים דמיוניים מלווים אתכם כל רגע כל היום, הגיע הזמן לשנות את דפוסי החשיבה.

דפוסי חשיבה שליליים מזיקים לבריאותנו הנפשית, הרגשית והפיזית. למרבה הצער, בכוחם לברוא את המציאות הקשה שאנחנו חושבים עליה וחוששים ממנה כיוון שאין מה לעשות – מחשבה בוראת מציאות, וזה כלל אוניברסלי. שינוי דפוסי חשיבה יעזור לנו להשתחרר מהמעגל הלא בריא הזה ולשפר את החיים שלנו בכל היבט. איך עושים את זה? מחליפים מחשבות שליליות במחשבות חיוביות. נשמע פשוט? אז זהו, שזה לא פשוט כל כך. זה דורש מודעות, תרגול, מחויבות והתמדה; זה מחייב ניטור של כל המחשבות השליליות והחלפתן הפעילה במחשבות אחרות – מכילות, תומכות, מעצימות ומצמיחות. זכרו ששינוי דפוסי החשיבה הוא המפתח לחיים מאושרים, טובים ומספקים. מה דעתכם? אתם מעוניינים?

 

איך לשנות דפוסי חשיבה שליליים?

כשנבין שדפוסי החשיבה שלנו אינם משרתים אותנו, לא נוכל עוד לתת להם מקום בחיינו. הינה כמה שיטות לשינוי דפוסי חשיבה שליליים:

  1. נסו לא לחשוב; במקום זה – הרגישו. כיוון שקשה לשלוט במחשבות החולפות במוחנו, נסו להתמקד ברגשות שאתם מרגישים בכל רגע נתון. איך אתם מרגישים עכשיו? עצובים, מדוכאים, כעוסים? זה סימן שמחשבות שליליות מתעופפות במוחכם. התמקדו בדברים שמשמחים אתכם, ויש הרבה כאלה. אתם מרגישים טוב יותר, נכון? זה סימן שבלי להרגיש ובלי להתאמץ החלפתם את המחשבות השליליות בחיוביות.
  2. אתגרו את המחשבות השליליות שלכם. בכל פעם שעולה במוחכם מחשבה שלילית, שאלו את עצמכם אם היא נכונה. ברוב המקרים תגלו שהיא לא נכונה ואף מוגזמת או מעוותת. זה הזמן להחליף אותה במחשבה מציאותית וחיובית.
  3. הכירו תודה – על הכול, כל הזמן ובלי סוף. ויש לכם על מה להכיר תודה, אין לי ספק בזה. מתקשים לחשוב על משהו? הכינו רשימה של כל הדברים שאתם מכירים עליהם תודה. קראו אותה מפעם לפעם. אתם תידהמו מהשינוי שיתחולל בחייכם.
  4. נקודת מבט מעניינת. חושבים על משהו שלילי? נסו לומר לעצמכם באותו רגע: 'מממ… זאת נקודת מבט מעניינת'. רגע, זאת רק נקודת מבט! יש אלפי נקודות מבט אחרות על כל נושא ועל כל עניין, ואף אחת מהן איננה מגדירה אתכם באמת. למה? כי הן רק נקודות מבט מעניינות, לא יותר.
  5. הקיפו את עצמכם באנשים תומכים – האנשים שנמצאים בחייכם משפיעים עליכם מאוד גם אם אינכם מודעים לכך. שאלו את עצמכם אם הם אנשים חיוביים, תומכים, מכילים, מעודדים, עוטפים. אם כן, נפלא! דברו איתם כמה שיותר. אם לא, אולי דרוש שינוי גם בפן החברתי של חייכם?
  6. תהליך אימון אישי יכול להניע שינויים בחייכם לרבות שינויים בדפוסי החשיבה שלכם. מאמן אישי יכול לתת לכם תמיכה ולהדריך אתכם בדרך לשינוי דפוסי החשיבה ולהריע לכם ככל שאתם מתקדמים.

 

אימון אישי לשינוי דפוסי חשיבה

תהליך אימון אישי מתחיל בזיהוי דפוסי חשיבה שליליים ומסתיים בהצלחה שמושפעת מאימוץ דפוסי חשיבה חיוביים, מעצימים ואוהבים. המאמן האישי שלכם יעזור לכם לזהות את המחשבות השליליות, את האמונות המגבילות, את התפיסות המעכבות ואת ההתנהגויות הבעייתיות שלכם; הוא יראה לכם איך לשנות אותן בדרך שטובה ומתאימה לכם, ויאפשר לכם להתאמן על כך מפגישת אימון אחת לשנייה; הוא יעזור לכם לאמץ דפוסי חשיבה חיוביים שיסללו את הדרך שלכם לחיים מלאים, מספקים וטובים יותר. ואתם יודעים מה? אתם ראויים לזה!

מרגישים שדפוסי החשיבה השליליים שלכם מטרידים אתכם, מעכבים אתכם ואף פוגעים בכם? הגיע הזמן לשנות אותם. אני מזמין אתכם לגלות את כוחם האמיתי ולאזור אומץ כדי לומר 'לא' לדפוסי החשיבה השליליים וכדי לשנות אותם אחת ולתמיד.

אתם מוזמנים להכיר אותי במרחב הבטוח והמכיל של הקליניקה שלי, כי הגיע הזמן לעבוד על דפוסי החשיבה השליליים האלה. החיים שלכם יכולים להיות הרבה יותר טובים ממה שהם עכשיו. תנו לי לתת לכם את המפתח שיפתח את הדלת אליהם. אבל אולי בעצם המפתח כבר נמצא אצלכם. דברו איתי, אני כאן בשבילכם.

הגיע הזמן לקחת שליטה על החיים

התחילו תהליך אימון עם ניר זר
או קבעו שיחת ייעוץ ללא התחייבות

מאמרים נוספים
מתאמנים מספרים על החוויה​
ניר זר, קואצ'ר אישי, עסקי ומאמן לזוגיות
ניר זר, קואצ'ר אישי, עסקי ומאמן לזוגיות
מאמן אישי, זוגי ועסקי. מייסד ובעלים של חברת 'ניר זר בע"מ' לאימון ויעוץ. עוסק בתחום מעל 9 שנים. ליווה ואימן מאות אנשים בתהליכי אימון לעבר השגת היעדים והמטרות שלהם. זכות גדולה עבורי להוביל אנשים ולהיות חלק מהמסע שלהם לעבר הפסגה!
לייעוץ אישי ללא תשלום >>

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

סגירת תפריט
דילוג לתוכן