ניר זר – קואצ'ר

משבר אמון בזוגיות – לא סוף הדרך

משבר אמון
תוכן עניינים

קשר זוגי טוב, חזק ויציב מושתת על כמה יסודות מהותיים, והאמון הוא היסוד המהותי שבהם. אם האמון בין בני הזוג מתערער, הזוגיות מתערערת ומערערת גם את היכולת של בני הזוג להתמודד עם המשבר ולפתור אותו, וזה יכול להיות הרסני.
משבר אמון בזוגיות עלול להרוס את הזוגיות בן רגע, אך הוא עצמו אינו נוצר בין רגע. הוא תמיד תוצר של תהליך, ותמיד יש לו סיבה. אך גם אם אין לכאורה סיבה מוצדקת למשבר האמון, והוא נוצר בשל אי־הבנה או טעות, היווצרותו מעידה על ליקוי בקשר הזוגי, וכדאי להתמודד איתו לפני שיהרוס כל חלקה טובה בין בני הזוג.

אף שמשבר אמון הוא משבר חמור שפוגע במערכת היחסים ועלול להוביל לסיומה, הוא לא בהכרח סוף הדרך. בני הזוג יכולים להתבגר על המשבר – חמור ככל שיהיה – ולצאת ממנו מחוזקים. תהליך אימון זוגי בהדרכה של מאמן מוסמך יכול לעזור לבני הזוג להבין את המשבר ואת סיבותיו, להתמודד עם הקשיים ולחזק את הקשר הזוגי.

האימון הזוגי עשוי לטעת בבני הזוג רצון להישאר יחד, לתקן את הליקויים, למצוא את הדרך זה אל זה, לשמור על הזוגיות ולחזק אותה. אם אתם מתמודדים עם משבר אמון בזוגיות, ראשית, תנו לעצמכם קצת חמלה. זה לא פשוט. שנית, הרשו לעצמכם לבכות, לכעוס, לצעוק, לפחד. זה בסדר להביע רגשות וחשוב לשחרר אותם. ולבסוף, דעו שגם אם המשבר נראה כמו סוף העולם, הוא לא סוף העולם וגם לא סוף הדרך. אפשר להתמודד עם המשבר בדרכים בריאות, ואפשר לתקן את כל מה שדורש תיקון.

איך עושים את זה? השורות הבאות ישפכו קצת אור מזווית ראייה של איש מקצוע עם ניסיון רב בליווי תהליכי טיפול זוגי.

 

מה קורה לאמון בין בני הזוג?

אף שהאמון הוא אחד היסודות המהותיים בזוגיות, הוא יסוד מאוד שביר. משבר אמון בזוגיות מתחיל כשהאמון נפגע ומתערער, מערער את היציבות של הזוגיות, פוגע במרקם העדין של הקשר הזוגי ומפריד בין בני הזוג. יש גורמים רבים שעלולים להפר את האמון בין בני הזוג. לעיתים משבר האמון נגרם מפעולה חד־פעמית וחד־צדדית כמו בגידה, שקר, הבטחה שהופרה או התנהגות לא אופיינית, ולפעמים הוא נגרם בתהליך מתמשך שקשה לשלוט בו, שמאופיין בסודות, בחוסר שקיפות, בחוסר יושרה ועוד. חשוב לזכור שלרובנו יש אינטליגנציה רגשית מפותחת מאוד, ולפעמים די בהרגשה שמשהו לא בסדר, שמשהו לא תקין, שבן הזוג מסתיר משהו, כדי לגרום למשבר אמון. משבר האמון מערים קשיים עצומים על כל אחד מבני הזוג ועל הזוגיות עצמה. אם אחד מבני הזוג מרגיש שהוא לא יכול לסמוך על השותף שלו או אם שני בני הזוג מרגישים כך אך לא יודעים מה לעשות ואיך להתמודד עם זה, הזוגיות מצויה במשבר, והקשר הזוגי מגיע לנקודת מפנה.

 

איך נזהה משבר אמון בזוגיות?

השאלה הנכונה היא לא איך נזהה משבר אמון בזוגיות אלא אם אנחנו מספיק כנים עם עצמנו כדי להבין שמשהו לא תקין בזוגיות. היכולת הרגשית המפותחת שלנו תמיד מסיבה את תשומת ליבנו לכל מה שרוחש מתחת לפני השטח. כשמשהו לא תקין אנחנו בדרך כלל מרגישים את זה לפני שאנחנו מגדירים את זה במילים. וכך גם בנוגע למשבר אמון בזוגיות. האם אנחנו יכולים להיות מספיק כנים עם עצמנו כדי להצביע על המשבר ולהגדיר אותו במילים? האם אנחנו יכולים לדבר על זה עם עצמנו? האם אנחנו יכולים לדבר על זה עם בן הזוג? משבר אמון בזוגיות הוא מצב קיים. הסיבות שיצרו אותו חשובות, אך הן לא חשובות כמו היכולת שלנו להבין שיש בעיה, ושצריך להתמודד איתה. הרצון להבין את גודל המשבר ולהתמודד איתו קובע אם בני הזוג יתרחקו זה מזה או יתעקשו להישאר יחד ולטפל בבעיות.

 

משבר אמון בזוגיות

 

איך מתגברים על משבר אמון בזוגיות?

מתאמנים רבים שואלים אותי איך מתגברים על משבר אמון, אך התשובה אינה חד־משמעית. אף שלא מדובר בהכרח בסוף דרכה של הזוגיות, תיקון הליקויים שגרמו למשבר מותנה ברצונם של בני הזוג לתקן ובנכונותם להתמסר לתהליך. משבר אמון בזוגיות זה לא סוף הדרך, ואפשר להתגבר עליו בעזרת טיפול זוגי. אך חשוב לזכור שמדובר בתהליך מתמשך שאולי מתחיל בקליניקה של המאמן, אך הוא לעולם אינו מסתיים. הוא ילווה את הזוגיות בהמשך הדרך וייעשה חלק בלתי נפרד ממנה. התהליך חייב להתחיל מההבנה שיש משבר ולהמשיך בהתחייבות של בני הזוג לקשר הזוגי ובהתמסרות מלאה לתהליך התיקון שעשוי להימשך חיים שלמים.

 

איך לבנות אמון מחדש?

ההתמודדות עם משבר אמון ביחסים אינה פשוטה. קל לאבד את האמון אך קשה מאוד להשיב אותו. כדי לבנות אמון מחדש לזוגיות בני הזוג צריכים להתחייב לתהליך המפרך של השבת האמון; עליהם לשמור על ערוצי התקשורת פתוחים. אם הם אינם פתוחים, עליהם לפתוח אותם; עליהם להתנהל בשקיפות מלאה ולהיות כנים תמיד קודם כל עם עצמם ולאחר מכן עם בני הזוג; עליהם לעבד את הסיבות שגרמו להפרת האמון; עליהם לסלוח אחד לשני על אף הקושי ולזכור שהטעות היא אנושית, אך הסליחה היא אלוהית; עליהם לעבוד קשה כדי להשיב את הכבוד ההדדי לזוגיות; עליהם להקדיש זמן לזוגיות. מיותר לציין שזה לא פשוט, אך זה אפשרי ומשתלם.

 

אימון לזוגיות במשבר

אף שאפשר להתמודד לבד עם משבר אמון בזוגיות, רצוי להיעזר בנקודת המבט האובייקטיבית של המאמן הזוגי. הקליניקה של המאמן היא מרחב בטוח, מכיל ומחבק לזוגות שמתמודדים עם משבר אמון, והיא נקודת המוצא הטובה ביותר בשבילם. המאמן עוזר לבני הזוג להגיע לשורש הבעיה ולהשיב את האמון לזוגיות. זהו מסע ארוך שמחייב את בני הזוג למסירות מלאה, לעבודה אינטנסיבית ולמחויבות. מתמודדים עם משבר אמון בזוגיות? אל תתמודדו לבד. דברו איתנו, אנחנו מתמחים באימון זוגיות ושיפור היחסים בשיטת ניר זר ויחד נוכל למצוא כוח להשיב את האמון לזוגיות, לתקן אותה, לחזק אותה ולשמור עליה.

הגיע הזמן לקחת שליטה על החיים

התחילו תהליך אימון עם ניר זר
או קבעו שיחת ייעוץ ללא התחייבות

מאמרים נוספים
מתאמנים מספרים על החוויה​
טל דוידוף, מאמן מנטאלי
טל דוידוף, מאמן מנטאלי
מאמן מנטאלי מעל 3 שנים, אימנתי כבר מעל 100 איש, מוביל אנשים לתהליכי הצלחה ושינוי של השגת מטרות ויעדים, הצלחה בזוגיות, עסקים, מקצועית, מול המשפחה, מול הסביבה ובעיקר מול עצמם. אחרי שנים של התמודדות עם חוסר ביטחון עצמי, ריצוי, תקיעות, דחיינות והימנעות, החלטתי לבנות את עצמי מחדש ולשבור את כל החסמים, מאז ועד היום אני מלווה אחרים לשינוי ההרגלים ושיפור חייהם אם הצלחתי להשיג את המטרות שלי, כל אחד יכול!
לייעוץ אישי ללא תשלום >>

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

סגירת תפריט
דילוג לתוכן