ניר זר – קואצ'ר

מרגישים חוסר סיפוק בעבודה? אולי זה הזמן לעזוב?

חוסר סיפוק בעבודה
תוכן עניינים

האם אתם מרגישים לא מסופקים בעבודה? אם כן, אתם לא לבד. אנשים רבים מרגישים אינם מסופקים מחיי ה־9 עד 5 שלהם וחשים חוסר שביעות רצון מעבודתם. הדבר הכי חשוב שיש לי לומר, הוא – הסירו דאגה מליבכם! הכול בסדר איתכם.

הרגשת חוסר הסיפוק שלכם מושפעת מנסיבות שונות שנוצרות במקום העבודה, כמו חוסר הערכה מצד הממונים והעמיתים, היעדר הכרת תודה על מאמציכם או הרגשת תקיעות. וההרגשה הזאת טבעית לחלוטין. היא מעידה שאתם הרבה יותר ממה שאתם עושים במשך שמונה שעות ביום, ושמגיע לכם יותר, הרבה יותר. אין זה משנה מה הסיבה לחוסר הסיפוק שלכם, חשוב שתהיו מודעים לו ולנסיבות שיצרו אותו. מרגישים חוסר סיפוק בעבודה? זה לא אתם, זאת העבודה! והגיע הזמן לשנות. כך תעשו את זה.

 

למה אנחנו מרגישים חוסר סיפוק בעבודה?

יש סיבות רבות להרגשת חוסר סיפוק בעבודה. יש אנשים שמרגישים תסכול עקב חוסר היכולת להתקדם בעבודה ובקריירה; יש אנשים שמרגישים שעבודתם הקשה וההשקעה שלהם אינן מוערכות; יש אנשים שמרגישים שסביבת העבודה שלהם איננה בריאה להם; ויש אנשים שלא מצליחים לאזן בין חיי העבודה שלהם ובין חייהם האישיים. אחת הסיבות הנפוצות לחוסר סיפוק מהעבודה היא ההרגשה שאין לעבודתנו או לעיסוקנו ערך מהותי, מטרה או משמעות.

אם לא נרגיש שאנחנו תורמים לחברה, לאנושות או לסביבה, נתקשה למצוא סיפוק ונרגיש שאנחנו צריכים לעשות דברים חשובים יותר. אם אנחנו מרגישים שהכישורים והכישרונות שלנו אינם מנוצלים כראוי, אנחנו עלולים לחוש תסכול ושיעמום. אם אין לנו תחומי אחריות מוגדרים בעבודה ואיננו יכולים לקבל החלטות עצמאיות, נרגיש חסרי מוטיבציה ולא נוכל לשפר, להשתפר ולהצליח.

לפעמים גם היחסים הבין־אישיים במקום העבודה משפיעים על הרגשתנו ועלולים לגרום לחוסר סיפוק מהסביבה התעסוקתית שלנו. אם איננו מקבלים תמיכה מהקולגות שלנו או לא מסתדרים עם הממונים שלנו, סביבת העבודה תהיה מתוחה ונתקשה להסתדר בה.

אז מה עושים? ראשית, אם אנחנו מרגישים חוסר סיפוק מהעבודה, עלינו לזהות את הסיבות לכך. הסיבות לחוסר סיפוק הן רבות ושונות, אך אם לא נתמודד עם התחושות שלנו ולא נדע מה גורם להן, הן יחמירו וישפיעו עלינו ועל חיינו לרעה. שנית, לאחר שנבין למה אנחנו לא מסופקים בעבודה, נוכל להתמודד עם התחושות ולחפש פתרונות. לפעמים שינוי קל בגישה יכול לעזור, ולפעמים אין ברירה אלא לעזוב את מקום העבודה ולמצוא תעסוקה מתאימה יותר.

סיפוק בעבודה

 

איך נזהה את הסיבות לחוסר הסיפוק שלנו?

חוסר סיפוק בעבודה משפיע עלינו בכל ההיבטים – בהיבט הרגשי, בהיבט הנפשי ובהיבט הפיזי. בין שהעבודה שלנו לא מאתגרת אותנו, בין שאנחנו לא מתוגמלים כראוי, בין שאנחנו לא מרגישים שיש לעבודתנו משמעות, ובין שהיחסים שלנו עם הסביבה המקצועית אינם טובים, עלינו לזהות את הסיבה לחוסר הסיפוק ולהגדיר אותה.

איך עושים את זה? כמו תמיד – בהתכנסות פנימה, בהתבוננות פנימית, בשיח עצמי עמוק ונוקב. מתחילים בשאילת שאלות – למה אני לא מרוצה מהעבודה שלי? מה גורם לי להרגיש לא טוב בסביבה התעסוקתית? מה יכול לספק אותי בעבודה? האם אני מקבל את מה שאני צריך ממקום העבודה שלי? אפשר כמובן לשוחח על התחושות והרגשות עם העמיתים, עם הממונים או עם חברים ובני משפחה.

אך התשובות המדויקות והכנות ביותר תמיד יימצאו אצלכם עמוק בתוך הלב. אם אינכם מסופקים מחיי העבודה שלכם, הגוף שלכם וגם נשמתכם יראו לכם את זה שוב ושוב עד שלא תוכלו להתעלם מהתסמינים. הינה הם:

  • חוסר מוטיבציה – אם אתם מרגישים חסרי אנרגייה ולא מצליחים להתלהב מהעבודה שלכם, ייתכן שאתם לא שבעי רצון ממנה.
  • דחיינות – אם אתם נמנעים מהמשימות העומדות לפניכם ומתקשים להתמקד בהן, ייתכן שאינכם מעורבים בנעשה, ואין לכם השראה.
  • מחשבות שליליות – אם אתם מתלוננים שוב ושוב על העבודה שלכם או מרגישים כעס, לחץ או תסכול, אלה סימנים מובהקים לחוסר שביעות רצון.
  • ירידה בתפוקה – אם התפוקה שלכם ירודה, ואינכם עומדים בלוחות זמנים, אתם כנראה חסרי מוטיבציה ולא מאושרים.
  • תסמינים פיזיים – חוסר סיפוק מהעבודה מתבטא לעיתים קרובות בתסמינים פיזיים כמו כאבי ראש, עייפות או בעיות עיכול. אתם לא חולים, אתם פשוט לא מאושרים.

אם תבחינו בתסמינים השונים ותבינו את הגורמים להם, תוכלו לנקוט פעולה ולחפש את הגורמים לחוסר הסיפוק שלכם. ייתכן מאוד שאתם צריכים לעשות משהו אחר – לחפש הזדמנויות חדשות לצמיחה ולהתפתח במקום העבודה או למצוא סיפוק בעבודה אחרת. יהיה הפתרון אשר יהיה, הרווחה הנפשית והרגשית שלכם חשובה בהרבה מהעיסוק המקצועי שלכם, וחשוב שתדעו את זה.

 

אולי הגיע הזמן לעזוב?

ייתכן שאתם חושבים ברצינות לעזוב את מקום העבודה אך אל תקלו ראש בכך. חשבו היטב על הסיבות לחוסר הסיפוק שלכם ומצו את כל ההזדמנויות לשנות את המצב בסביבה התעסוקתית הנוכחית שלכם לפני שתקבלו החלטה סופית. העמיקו את השיח הפנימי שלכם. אם באמת הגיע הזמן לעזוב את מקום העבודה, עשו זאת מהסיבות הנכונות.

  • זהו את הסיבה האמיתית לחוסר הסיפוק – האם העיסוק המקצועי שלכם איננו מספק אתכם? האם אתם לא מתחברים להנהלה או לתרבות הארגונית? האם אפשר לשנות את הנסיבות התעסוקתיות שלכם במקום העבודה הנוכחי? אם לא, נראה שאתם צריכים להיות במקום אחר.
  • חשבו על כל האפשרויות העומדות לפניכם – לפני שתגישו מכתב התפטרות, דברו בכנות עם הממונה שלכם, עם מנהלת משאבי אנוש, עם עובדת הרווחה. ייתכן שיש פתרון פשוט לבעיה שלכם, ואפשר ליישם אותו בקלות.
  • חשבו על העתיד שלכם – איך ההתפטרות תשפיע עליכם בהיבט המקצועי ובהיבט האישי? איך תוכלו להסביר למעסיק פוטנציאלי את הסיבה להתפטרות? האם תוכלו למצוא עבודה חדשה בקלות? איך התהליך ישפיע על חייכם האישיים? נסו לדמיין את חייכם מרגע ההתפטרות ואילך. עשו זאת עוד לפני שתגישו את מכתב ההתפטרות. אולי תקבלו תובנות חדשות? אולי תמצאו פתרונות פשוטים יותר?
  • היו מוכנים – אם החלטתם לעזוב את מקום העבודה, אל תעשו את זה לפני שתגבשו תוכנית לתקופת המעבר. התחילו לחפש הזדמנויות חדשות לעבודה והכינו תוכנית פיננסית לכיסוי ההוצאות בתקופת הביניים.

חשוב שתדעו שכל החלטה שתקבלו תהיה ההחלטה הנכונה בשבילכם. עם זאת, אל תדלגו על אף שלב בתהליך, כי כל שלב חשוב, וכל שלב יקדם אתכם אל עבר מטרתכם, והיא – למצוא עיסוק מקצועי מתאים, מספק ומעורר מוטיבציה והשראה.

 

קמים לעבודה ללא תחושת סיפוק?

 

חוסר סיפוק כרוני? יש דבר כזה

אז עזבתם את מקום העבודה ומצאתם עבודה קשה. עובר חודש, עוברים חודשיים, ושוב אותו חוסר סיפוק מוכר ומתסכל מתחיל לחלחל. האם ההרגשה הזאת אמיתית? האם היא אובייקטיבית? או אולי זהו מצב כרוני שצריך להתמודד איתו ולטפל בו? קשה להרגיש אומללים בעבודה אחת, ועל אחת כמה וכמה קשה להרגיש אומללים בכל עבודה.

חוסר סיפוק כרוני הוא מצב אמיתי, ויש לו שורשים עמוקים. אז מה עושים? ראשית, לעולם אל תרגישו שמשהו לא בסדר אצלכם. כולנו שונים; כולנו ביטויים ייחודיים של אנרגייה ושל יצירתיות, וכולנו נולדנו כדי להביע את עצמנו ואת היצירתיות שבתוכנו בדרכים שונות. אנשים יצירתיים במיוחד זקוקים לשינויים מתמידים כדי להפיק את המרב מתוכם.

אם אתם מרגישים חוסר סיפוק כרוני, ייתכן שאתם זקוקים לשינויים תדירים כיוון ששינוי הוא הדרך היחידה בשבילכם לבטא את עצמכם. שנית, אל תתמודדו עם הרגשות שלכם לבד. אולי תפיקו תועלת משיחה עם חבר קרוב, עם בן משפחה מסור או אפילו עם מאמן אישי. גם במקרים של חוסר סיפוק כרוני, בחנו את המצב ונתחו אותו לעומק. כך תעשו את זה:

  • חפשו את הסיבה לחוסר הסיפוק שלכם – מה בדיוק לא מספק אתכם? מקום העבודה? התחום המקצועי? שגרת העבודה? התרבות הארגונית? תחושת התקיעות? כמו תמיד חפשו את התשובות בתוככם.
  • מצאו פתרונות – אולי אתם צריכים לעסוק בדברים אחרים? אולי אתם צריכים למצוא את התשוקה שלכם במקום אחר? אולי אתם צריכים להביע את היצירתיות שלכם בדרכים אחרות? דברו עם יועץ מקצועי או מאמן אישי; נסו למצוא פתרונות יחד איתו.
  • קבלו את עצמכם כפי שאתם – זה בסדר להיות שונים ולצעוד בנתיבים אחרים. אתם ייחודיים, וכוח היצירה האין־סופי טמון בכם. אם אינכם מסופקים בשגרת העבודה שהעולם המודרני מכתיב לכם, אתם לא צריכים להסתפק בה. חפשו את השגרה שלכם – זאת שמתאימה לכם, נכונה לכם וראויה לכם. בסופו של דבר תמצאו אותה. אל תתפשרו על העקרונות שלכם, ולעולם אל תרגישו שמשהו לא בסדר איתכם. אתם בסדר בדיוק כפי שאתם!

 

מתקשים למצוא עבודה מספקת? דברו איתנו. אנחנו כאן כדי לעזור לכם למצוא את הדבר שנועדתם לעשות; אנחנו כאן כדי לעזור לכם להגשים את עצמכם. זה לא בשמיים, זה בידיים שלכם. המסע שלכם מתחיל כאן! אנחנו מחכה לכם.

הגיע הזמן לקחת שליטה על החיים

התחילו תהליך אימון עם ניר זר
או קבעו שיחת ייעוץ ללא התחייבות

מאמרים נוספים
מתאמנים מספרים על החוויה​
יעל דרומר, מאמנת אישית ומנטורית לביטחון עצמי
יעל דרומר, מאמנת אישית ומנטורית לביטחון עצמי
מאמנת אישית בכירה ומנטורית לביטחון עצמי, מתמחה בתהליכים אישיים, התפתחות עצמית והשגת יעדים דרך חיבור פנימי עוצמתי. את ההשפעה של האימון האישי חוויתי בחיים שלי בצורה הכי עמוקה שאפשר, כמהנדסת תעשייה וניהול ושנים רבות בחברות הייטק שונות עשיתי שינוי דרמטי בחיי, ובשנים האחרונות אימנתי עשרות אנשים בתהליכים פורצי דרך, להעצמה, הגשמת מטרות וחיים מלאי משמעות. הכלי החזק ביותר מבחינתי זו האמונה ביכולת של כל אדם להגיע לחיים אליהם הוא שואף ואף מעבר.
לייעוץ אישי ללא תשלום >>

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

סגירת תפריט
דילוג לתוכן