ניר זר – קואצ'ר

כוחה של מוטיבציה – איך ליצור מוטיבציה בזמן קצר

מוטיבציה לחיים
תוכן עניינים

כל מטרה שאנו מציבים לעצמנו, מקדמת אותנו בדרך לשיפור חיינו. לכל אחד מאיתנו יש מטרות משלו, יעדים משלו וחלומות משלו. לימודים לתואר אקדמי, עבודה חדשה ורווחית, הפחתה במשקל, חיזוק הגוף ושמירה על כושר גופני – כל מטרה חשובה בפני עצמה, ומאחורי כל מטרה עומד חלום גדול. עם זאת, הדרך להשגת המטרה עלולה להיות מאתגרת מאוד בתקופות שבהן המוטיבציה להשיג אותה הולכת ודועכת. הקידום האישי שלנו חשוב לנו ואנחנו רוצים להצליח ולשפר את רמת החיים ואת איכות החיים שלנו, אך כדי להצליח בכך אנחנו חייבים לשמור על המוטיבציה.

 

רגע, מזה בכלל מוטיבציה?

מהי מוטיבציה? מוטיבציה היא הדלק שמניע את המנוע הפנימי שלנו. בלי דלק המנוע לא יכול לעבוד. כדי לשמור על המנוע הפנימי שלנו תקין ועובד וכדי להתקדם בחיים אנחנו צריכים לתדלק אותו בקביעות. איך עושים זאת? איך מייצרים מוטיבציה בזמן קצר וממשיכים לנוע לעבר היעדים והמטרות? יש לכך כמה שיטות יעילות. בואו נבדוק אותן.

 

סמנו מטרות על לוח השנה

אחת הדרכים לייצר מוטיבציה פנימית בתקופות שנראה שהיא דועכת או נעלמת, היא ליצור מוטיבציה חיצונית מחייבת – לקבוע תאריך יעד להשלמת המטרה. לא משנה מה המטרה שלכם, סמנו אותה על לוח השנה. אם אנחנו יודעים שיש לנו דד ליין והוא ברור, מוחשי וכתוב שחור על גבי לבן בלוח השנה שלנו, הוא מעודד אותנו להזדרז, להניע את עצמנו קדימה ולהשלים את המשימה. תאריך יעד לא רק עוזר לנו לייצר מוטיבציה, הוא גם עוזר לנו לשמור עליה ולעקוב אחר ההתקדמות שלנו.

 

כדי ליצר מוטיבציה לחיים התחילו בקטן

דבר אחד שחשוב להבין על מוטיבציה לחיים, הוא שאפשר לשמור עליה גם במינונים קטנים. למה הכוונה? ובכן, אם היעד שהגדרנו לעצמנו הוא להיכנס לכושר, אנחנו ממש לא חייבים להתחיל בריצת מרתון כבר ביום הראשון. די בעשר דקות אימון מדי יום בחודש הראשון ורבע שעה בחודש שלאחריו. אפשר להגדיל את המינונים בחלוף הזמן. בדרך זו גם נרגיל את עצמנו לשגרה החדשה, גם נשמור על המוטיבציה וגם נחזק אותה.

איך לייצר מוטיבציה לחיים

לא חייבים להיות מושלמים כל הזמן

זה נהדר להתקדם לעבר השלמת היעדים והמטרות, אך לא חייבים להיות מושלמים כל הזמן ולהציב יעדים גדולים, בהתחלה הסתפקו ביעדים קטנים. ייתכן שלא בכל יום נוכל לעמוד במשימות שקבענו לעצמנו, וזה בסדר. לפעמים צצים דברים לא צפויים שמשנים את סדר היום. זה חלק מהחיים. אז מה אפשר לעשות? להתכונן לבלת"מים האלה ולהביא אותם בחשבון. איך נעשה זאת? אם למשל אנחנו רוצים להשתתף בהשתלמות מקוונת כדי לקבל נקודות זכות מקצועיות, נכין רשימה של כל מה שעלול להפריע לנו בדרך להשלמת היעד – תקלות באינטרנט, טלפונים חשובים מלקוחות בזמן ההשתלמות, ילד חולה בבית ועוד; אם המטרה שלנו היא לצאת לריצה קלה מדי יום, גם במקרה זה נכין רשימה של כל מה שעלול להפריע לנו – מזג אוויר גשום, כאבי שרירים, פציעה פיזית, סידורים בלתי צפויים ועוד. אנחנו אומנם לא יכולים לחזות את כל מה שיקרה, אך אנחנו בהחלט יכולים לחשוב על כל המכשולים שצפויים לעכב אותנו. איך רשימת המכשולים יכולה לעזור? היא תאפשר לגבש תוכנית גיבוי להתמודדות עם המכשולים. תוכנית הגיבוי תסייע לנו לייצר מוטיבציה ולהמשיך הלאה למרות הקשיים. היא תעזור לנו לשמור על המוטיבציה בדרך מרובת מהמורות.

טִפחו לעצמכם על השכם מדי פעם

אל תחששו לגמול לעצמכם בעבור ההישגים שלכם – קטנים וגדולים כאחד. זה כשלעצמו יכול לשפר את המוטיבציה וגם את הביצועים. איך תתגמלו את עצמכם? פשוט מאוד. קחו הפסקה קטנה מדי פעם; צאו לטייל בחוץ; הרשו לעצמכם ליהנות מחטיף טעים פעם בשבוע; תכננו בילוי מהנה עם המשפחה או החברים; פנקו את עצמכם באמבטיה חמה בסוף היום. יש אין־סוף אפשרויות לכך. כשאתם קובעים דד ליין בלוח השנה שלכם, הקפידו לציין כמה תאריכי יעד לקבלת תגמול בעד ההתקדמות. זוהי דרך מהירה לייצר מוטיבציה ולנוע קדימה במהירות.

 

תפיסה והצבת מטרות

לניסוח המטרה יש השפעה ניכרת על שביעות הרצון מעצם השלמת המשימה ורמת הביצוע.
הצבת יעדים מקסימליים, בניגוד ליעדים מינימליים, יובילו לשביעות רצון גבוהה יותר, כאשר מידת הסיפוק תהיה תלויה בגודל אי ההתאמה בין המטרה לביצוע.

לדוגמה, הגדרת מטרה של מינימום 10 ספרים במשך השנה, אם תקראו רק 9 סביר שתחוו תחושת כשלון, וזה בניגוד להצבה של מטרה הנוקבת במספר מינימלי – השנה עליי לקרוא מקסימום של 10 ספרים חדשים, אם תקראו רק 9 אז תרגישו 90% תחושת שביעות רצון.

 

ליווי מקצועי שייתן לכם בוסט למוטיבציה

הדרך להגשמת היעדים, המטרות והחלומות יכולה להיות נהדרת גם אם היא רצופה בקשיים. אך אתם ממש לא צריכים לעבור את זה לבד. אימון אישי בליווי קואצ'ר מקצועי יכול לסייע לכם להניע את התהליכים בדרך הנכונה. כשיש עם מי לדבר ועם מי להתייעץ, הדרך נראית פשוטה בהרבה, והמוטיבציה להצלחה נוצרת בקלות.

יש לכם חלום שאתם רוצים להגשים? קבעתם לעצמכם יעד ואתם צריכים עזרה בדרך? דברו איתי. יחד נראה שהכול אפשרי, ניר זר יועץ מנטאלי ומאמן אישי לחיים.

הגיע הזמן לקחת שליטה על החיים

התחילו תהליך אימון עם ניר זר
או קבעו שיחת ייעוץ ללא התחייבות

מאמרים נוספים
מתאמנים מספרים על החוויה​
ניר זר, קואצ'ר אישי, עסקי ומאמן לזוגיות
ניר זר, קואצ'ר אישי, עסקי ומאמן לזוגיות
מאמן אישי, זוגי ועסקי. מייסד ובעלים של חברת 'ניר זר בע"מ' לאימון ויעוץ. עוסק בתחום מעל 9 שנים. ליווה ואימן מאות אנשים בתהליכי אימון לעבר השגת היעדים והמטרות שלהם. זכות גדולה עבורי להוביל אנשים ולהיות חלק מהמסע שלהם לעבר הפסגה!
לייעוץ אישי ללא תשלום >>

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

סגירת תפריט
דילוג לתוכן