ניר זר – קואצ'ר

קואצ'ר לבני נוער

קואצ'ר לבני נוער
תוכן עניינים

האם אתם חוששים לשלומותם ולרווחתם של ילדיכם המתבגרים? האם המתבגרים שלכם מתמודדים עם בעיות אמון, עם לחצים לימודיים או עם קשרים חברתיים? אם כן, הגיע הזמן לעזור להם להתמודד עם הסערות של גיל ההתבגרות ולמצוא את השקט הנפשי שהם כל כך צריכים; הגיע הזמן למצוא להם קואצ'ר אישי שינחה אותם בדרך וייתן להם כלים להתמודד באומץ עם החיים.

תהליך אימון אישי לבני נוער הוא הדרך הטובה ביותר להתמודד עם תלאות גיל ההתבגרות, לפתח כישורים אישיים ומיומנויות חברתיות בין־אישיות, לצלוח את התקופה המאתגרת ולצמוח לאישיות החזקה, הנועזת והבטוחה שממתינה להם מהצד השני. במאמר זה נדבר על קואצ'ינג לבני נוער – למה זה חשוב, מה הוא כולל, ואיך לבחור את הקואצ'ר המתאים. מוכנים להפגיש את המתבגרים שלכם עם העוצמה הבלתי מתפשרת של החיים? כך תעשו את זה.

 

ברצוני להודות לניר וטל על התהליך המדהים שהעבירו לבני. בהתחלה היה לי וגם לבן שלי המון ספקות האם התהליך הזה הוא נכון, אך כבר בשיחת טלפון הראשונה עם ניר ובמפגש הראשון של בני עם ניר הבנו שהגענו למקום הנכון, בני עבר תהליך מדהים אשר נתן לו יידע וכלים והכוונה נכונה להתפתחות בתחומי החיים המקצועיים ואישיים, אני חושבת שתהליך כזה הוא מתנה עבור כל אחד ממליצה בחום על ניר והצוות שלו.

מירב נוב
5/5

לצלוח את גיל ההתבגרות

גיל ההתבגרות הוא שלב מכריע בחיים של בני נוער. בשלב זה הם מנסים להבין מי הם ואיך הם משתלבים במארג החיים. התהליך הזה יכול להיות מאתגר מאוד כיוון שהוא כולל התמודדות עם חוויות חדשות, עם התנסויות לא פשוטות, עם רגשות סוערים ועם אישיותם המתעצבת.

לפעמים חוויות גיל ההתבגרות הן עצומות כל כך שקשה למתבגרים להתמודד איתן בעצמם, והדבר מקשה גם על הוריהם. תהליך אימון אישי בהנחיית קאוצ'ר מנוסה ומיומן יכול להועיל גם למתבגרים וגם להורים, לחבר את המתבגרים לחיים הנגלים לפניהם ולכוון אותם לדרך המתאימה להם. אין גיל מתאים יותר לתהליך אימון אישי מגיל הנעורים. למה? כי בגיל הנעורים האופי והאישיות מתחילים להתגבש אך עדיין אפשר לעצב אותם; עדיין אפשר לעצב דפוסים, הרגלים, מחשבות, דעות, רעיונות וגישות; אפשר לעצב הכול, כי הכול עדיין פתוח, והכול עדיין זורם.

לעיתים קרובות בני נוער מתקשים לחלוק את מחשבותיהם ואת רגשותיהם עם הוריהם או עם חבריהם, ולכן מאמן אישי הוא דמות ניטרלית ואובייקטיבית שיכולה לעזור בכל מצב ועם כל בעיה. מלבד אוזן קשבת וכתף תומכת קואצ'ר לנוער נותן למתבגרים עזרה במציאת דרכם בחיים, הכוונה בהצבת מטרות וסיוע בהשגתן. בדרך להשגת המטרות המאמן האישי עוזר למתבגרים להאמין בעצמם, בכוחם וביכולותיהם ולהעריך את עצמם ואת חייהם. בגיל ההתבגרות בני הנוער מתחילים להיות מודעים לעצמם ופעמים רבות מתמקדים בחולשות שלהם ולא בחוזקות.

המאמן האישי יכול להזכיר להם שלצד החולשות – שהן חלק טבעי מהאישיות – יש להם גם חוזקות, ולהאיר עליהן זרקור כדי לחזק אותם ולעזור להם להרגיש בטוחים בעצמם. במרחב האימוני המכיל, התומך והבטוח המתבגרים הצעירים שלכם יוכלו לדבר על הבעיות שלהם ולהתמודד איתן בהצלחה.

קואצ'ר לבני נוער

ההבדלים בין קואצ'ינג למבוגרים ובין קואצ'ינג למתבגרים

אימון אישי הוא תהליך שמושפע מגישות טיפוליות רבות. יש הבדלים מובהקים בין אימון אישי למבוגרים ובין אימון אישי עם קואצ'ר לילדים ולבני נוער. אנשים מבוגרים עובדים עם מאמן אישי כדי להתמודד עם קריירה או עם אתגרים אישיים מוגדרים, ואילו בני נוער נעזרים במאמן אישי כדי להתמודד עם המורכבות של גיל ההתבגרות.

מאמן אישי עוזר לילדים בוגרים ולבני נוער להתמודד עם האתגרים הייחודיים העומדים בפניהם מדי יום – ניהול לחצים חברתיים, קשירת קשרים חברתיים, פיתוח מנגנוני התמודדות והגדרת מטרות, אבל גם ילדים קטנים יותר סובלים מאתגרים כאלו ואחרים ובמקרה זה טיפול רגשי לילדים יכול לעזור. המאמן האישי מבין את הנפש של המתבגרים ויודע איך לבנות איתם מערכת יחסים המבוססת על אמון; הוא תומך בהם, מדריך אותם ונוטע בהם תחושת אחריות שנחוצה לניהול חיים טובים ומספקים.

אפשר לומר שההבדל הגדול ביותר בין אימון אישי למבוגרים ובין אימון אישי לבני נוער הוא התכלית של מפגשי האימון. בני נוער נעזרים במרחב הטיפולי כדי לגלות את עצמם ולהבין מה מקומם בעולם, ואילו מתאמנים מבוגרים נעזרים במרחב הטיפולי כדי לעסוק באתגרים מוגדרים ולהתמודד איתם. אם אתם מחפשים מאמן אישי למתבגרים שלכם, חפשו מאמן שמנוסה בעבודה עם בני נוער. המאמן הנכון לא רק יעזור להם לבנות בסיס חזק שישמש אותם בעתיד אלא גם יעודד אותם לפתח כישורים אישיים, מיומנויות בין-אישיות וביטחון עצמי כדי שיוכלו לשגשג בכל היבט בחייהם.

המסע להצלחה בחיים מתחיל בגיל צעיר

הניסיון מלמד שלתהליך קואצ'ינג לבני נוער יש השפעה עמוקה על החיים של המתבגרים. המרחב האימוני הוא מרחב בטוח, תומך ומכיל, לא ביקורתי ולא שיפוטי, שבו הם יכולים לחקור את מחשבותיהם ואת רגשותיהם. המסע שעושים בני הנוער יחד עם המאמן שלהם, הוא ייחודי וכולל כמה שלבים. בשלב הראשון מגדירים את האתגרים האישיים ומזהים את המטרות האישיות החל בטיפוח הערך העצמי ובניית הביטחון האישי, דרך ניהול הרגשות וכלה בפיתוח הרגלי למידה טובים.

בשלב השני מזהים את האמונות המעכבות ואת הדפוסים המגבילים שמשפיעים על יכולת המתבגרים להצליח בחיים. זהו שלב רב־עוצמה כיוון שלבני נוער בדרך כלל יש אמונות ומחשבות שליליות לגבי עצמם ולגבי היכולות שלהם. בשלב השלישי מפתחים תוכנית פעולה להשגת המטרות האישיות. זהו תהליך מתמשך שבו מתרגלים דרכי התנהלות חדשות ומשלימים משימות אישיות מפגישת אימון אחת לשנייה.

לכל אורך התהליך המאמן האישי הוא גם יועץ, גם מדריך וגם מנטור; הוא תומך, מכיל, מעודד ומלמד את המתבגרים לקבל אחריות על התהליך ועל חייהם; הוא נותן להם כלים ומלמד אותם טכניקות שעוזרים להם לנהל את רגשותיהם ולהתמודד עם האתגרים בחייהם. ככל שהמתבגרים מתקדמים בתהליך, הם מקבלים תובנות חדשות על עצמם ועל הפוטנציאל האישי שלהם; הם צוברים מודעות עצמית וביטחון, ואלה משפיעים לטובה על כל ההיבטים בחייהם. אפשר לומר שהמסע האישי שעושים המתבגרים עם המאמן שלהם הוא התנסות טרנספורמטיבית שעוזרת להם לצמוח ולשגשג. וככל שהמסע הזה מתחיל בגיל צעיר יותר, כך רבה השפעתו המיטיבה וכך רבה ההצלחה.

כך תבחרו במאמן האישי המתאים

עבודה עם המאמן האישי הנכון חיונית להצלחת התהליך ולצמיחה האישית של בני הנוער. מחפשים מאמן אישי למתבגרים הצעירים שלכם? הינה כמה עצות שיעזרו לכם:

  • ניסיון ותעודות – חפשו מאמן מקצועי שמנוסה בעבודה עם בני נוער. מאמן שיש לו רקע בחינוך או בייעוץ.
  • סגנון אימון – לכל מאמן יש סגנון אימון ייחודי, ולכן חשוב למצוא מישהו שמתאים לאישיות של המתבגרים שלכם ולסגנון שלהם. אל תהססו להיפגש עם כמה מאמנים כדי לבדוק אם יש כימיה ולקבל החלטה.
  • זמינות – ודאו שלוח הזמנים של המאמן מתאים ללוח הזמנים של המתבגר. אם קשה לתאם עם המאמן או אם לוח הזמנים שלו איננו גמיש, ייתכן מאוד שהוא לא מתאים לכם, ועבודה אתו רק תוסיף מתחים לחיים של המתבגר שלכם.
  • עלות – תהליך אימון אישי כרוך בהשקעה כספית, ולכן חשוב למצוא מאמן אישי שעונה על צורכי התקציב שלכם. עם זאת, זכרו שכדאי לחשוד בהצעות מחיר זולות במיוחד.
  • המלצות של לקוחות קודמים – חפשו במרשתת ביקורות, חוות דעת והמלצות על מאמנים אישיים ועל שיטות העבודה שלהם. דברו עם הורים של מתבגרים אחרים וקבלו החלטה מושכלת.

אימון הוא מסע אישי, תהליך מתמשך שטומן בחובו גם אתגרים וגם הצלחות. כדי להצליח במסע המיוחד הזה יש למצוא את המאמן המתאים. האם המתבגרים שלכם זקוקים לאוזן קשבת, לכתף תומכת, להכלה, לייעוץ ולהכוונה בתהליך ההתבגרות? אם כן, תהליך אימון אישי הוא המתנה הטובה ביותר שתוכלו להעניק להם. רוצים לדעת עוד על התהליך החשוב הזה?

רוצים לתת למתבגרים שלכם את הטוב ביותר? אשמח להכיר אתכם ואותם ולהוביל אותם בדרך לא פשוטה אל ההצלחה שממתינה מעבר לפינה. דברו איתי, אני כאן בשבילכם ובשביל המתבגרים שלכם.

הגיע הזמן לקחת שליטה על החיים

התחילו תהליך אימון עם ניר זר
או קבעו שיחת ייעוץ ללא התחייבות

מאמרים נוספים
מתאמנים מספרים על החוויה​
טל דוידוף
טל דוידוף
מאמן מנטאלי מעל 3 שנים, אימנתי כבר מעל 100 איש, מוביל אנשים לתהליכי הצלחה ושינוי של השגת מטרות ויעדים, הצלחה בזוגיות, עסקים, מקצועית, מול המשפחה, מול הסביבה ובעיקר מול עצמם. אחרי שנים של התמודדות עם חוסר ביטחון עצמי, ריצוי, תקיעות, דחיינות והימנעות, החלטתי לבנות את עצמי מחדש ולשבור את כל החסמים, מאז ועד היום אני מלווה אחרים לשינוי ההרגלים ושיפור חייהם אם הצלחתי להשיג את המטרות שלי, כל אחד יכול!
לייעוץ אישי ללא תשלום >>

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

סגירת תפריט
דילוג לתוכן