ניר זר – קואצ'ר

הגדרת יעדים והשגתם

הצבת יעדים
תוכן עניינים

הגדרת יעדים והשגת יעדים הן מושגים שעלולים להיות קצת מרתיעים אם אתם לא יודעים מה אתם רוצים להשיג בחיים. אך גם אם אתם יודעים מה אתם רוצים להשיג בחיים, וגם אם יש לכם תוכנית עבודה מוגדרת שתקדם אתכם אל כל מה שאתם רוצים, אתם עדיין יכולים ללכת לאיבוד בתהליך, להתייאש במהרה ולוותר.

אין זה משנה אילו יעדים הצבתם לעצמכם – לשפר את המצב האישי, לקדם את הקריירה, למצוא זוגיות או לשפר את קשרי המשפחה – הסוד להצלחה טמון במיקוד, כן, אתם צריכים להתמקד במטרה ולחשוב על כל הצעדים שיובילו אתכם אליה; ואתם צריכים לנסות ולפרק את התהליך לשלבים קטנים ופשוטים שאפשר לנהל בקלות.

אז מה אתם רוצים להשיג בחיים? שאגלה לכם סוד? מותר לכם לרצות הכול ולהשיג הכול! מותר לכם לחיות חיים מדהימים ומספקים. כל מה שאתם צריכים לעשות, הוא להתמקד בדברים שאתם רוצים ולחתור להשגתם. וזה לא כזה קשה. כך תעשו את זה.

 

 להגדיר יעדים

הצבת יעדים היא חלק בלתי נפרד מתהליך ההתפתחות והצמיחה האישיים שלכם. יעדים הם כל הדברים שאנחנו חולמים עליהם ורוצים להשיג בכל תחום – גם בחיים האישיים, גם בחיים התעסוקתיים, גם במערכות היחסים שלנו וגם במשפחה. יעדים זה דבר נפלא, אך הם כשלעצמם אינם מספיקים. צריך לחתור להשגתם ולעשות את זה בחוכמה.

נשמע קל אך קשה ליישם? זה רק נראה כך. כמו בכל דבר בחיים, גם השגת מטרות מצריכה מחשבה, תכנון והשקעה. איך עושים את זה? מתחילים בשאלה. שאלו את עצמכם מה אתם רוצים להשיג בכל תחום. אל תתקמצנו, תהיו לארג'ים עם עצמכם. חשבו על התשוקות שלכם, על הרצונות שלכם, על השאיפות שלכם ורשמו הכול, את כל מה שעולה בדעתכם. השתדלו להיות ספציפיים בתהליך הכתיבה.

הימנעו מהגדרות ערטילאיות כמו 'לראות עולם', 'למצוא אהבה' או 'להרוויח מלא כסף'. פרקו כל חלום לגורמים והגדירו אותו בכתב במילים פשוטות וברורות שלא משאירות מקום לספק. קבעו את מסגרת הזמן שמתאימה לכם להשגת כל יעד – חודש, חצי שנה, שנה או חמש שנים או יותר. לכל יעד הגדירו יעדי משנה שאפשר לכמת אותם ולמדוד אותם. אם תעבדו עם נתונים מדידים תוכלו לעקוב אחר ההתקדמות שלכם ולדעת מה צריך לשפר, מה צריך לתקן, ומה צריך לשנות.

הנתונים המדידים יעזרו לכם לשמור על מוטיבציה ולהרגיש טוב עם כל מה שאתם עושים בדרך להשגת היעדים שלכם. זכרו שהיעדים שלכם הם אישיים ומבטאים את הייחודיות שלכם. אל תיתנו לאף אחד להתערב במסע האישי להשגת היעדים או להכתיב לכם מה אתם צריכים לעשות או לא לעשות. הגדרת מטרות היא הצעד הראשון להשגתן, והיא הצעד החשוב ביותר. אז טפחו לעצמכם על השכם, מגיע לכם!

הצבת יעדים אישיים

 

לחתור להשגת היעדים

לאחר שהגדרתם יעדים אישיים, אתם צריכים לחתור להשגתם. אם עד כאן העבודה הייתה מנטלית, מכאן ואילך העבודה היא פיזית ומעשית. נכון, זה יכול לאתגר, וזה מצריך מסירות, עבודה קשה והתמדה, אך אם יש לכם תוכנית עבודה ממוקדת ומפורטת, הכול יזרום חלק ואפילו יהיה מהנה. בשלב הקודם הגדרנו יעדים ברורים ופירקנו אותם ליעדי משנה כמיתים ומדידים. יעדי המשנה יקדמו אתכם ביעילות לעבר המטרות שלכם; בזכותם לא תרגישו מוצפים ותוכלו לשמור על מוטיבציה.

הישארו ממוקדים ביעדים שהגדרתם גם אם אתם מתמודדים עם קשיים, הסחות דעת ומשברים. זכרו שההצלחה היא לא מיידית; זכרו שהיעד נמצא בקצה הדרך, והצעידה בדרך אורכת זמן. אם אתם עדיין צועדים בדרך, תנו לעצמכם דין וחשבון מפעם לפעם; היו כנים עם עצמכם לגבי ההתקדמות שלכם ויישמו שינויים אם אתם מרגישים שיש בכך צורך. ציינו לעצמכם את ההצלחות הקטנות; למדו מהן אך גם מהטעויות. הטעויות חשובות להצלחה ותורמות לה.

אה, ועוד דבר אחד – כשאתם חותרים להשגת יעדים, אל תשכחו להקדיש זמן לעצמכם מדי פעם, אל תשכחו לנוח ולהירגע. זה יטעין אתכם ויעזור לכם להמשיך קדימה במרץ.

 

איך להשיג מטרות?

 

לעקוב אחר ההתקדמות

לאחר שהגדרנו יעדים ואנחנו שועטים לעברם בבטחה, חשוב שמדי פעם נעקוב אחר ההתקדמות שלנו. כך נדע איפה אנחנו עומדים, נישאר על המסלול, נשמור על המוטיבציה ונמשיך להתקדם. לא די בהגדרת מטרות ויעדים, וגם לא די ביציאה למסע להשגתם; צריך לעקוב אחר ההתקדמות וליישם שינויים ככל הנדרש.

ראשית, הדרך הטובה ביותר לעקוב אחר ההתקדמות היא בקביעת תאריך להשלמת יעד המשנה העומד לפניכם. השלמתם את יעד המשנה? נפלא, כעת קבעו תאריך להשלמת יעד המשנה הבא. אפשר להיעזר לשם כך ביומן האישי או באפליקציה לניהול משימות, ואפשר לעקוב אחר השלמת המשימות לבד.

שנית, דרך נוספת למעקב אחר ההתקדמות היא בציון ההצלחות והכישלונות. כן, צריך לחגוג את ההצלחות אך בד בבד גם את הכישלונות כיוון שהם המורים הטובים ביותר שלנו, והם מאיצים את ההתקדמות שלנו. ולבסוף, כשאתם עוקבים אחר ההצלחה ובוחנים את ההתקדמות שלכם, אל תשכחו להעריך כל דבר שוב ושוב.

אם משהו לא נראה לכם, לא עוזר לכם ולא מקדם אתכם, הרשו לעצמכם לשנות אותו, ואין זה משנה אם מדובר ביעד משנה או ביעד עיקרי. זכרו – זהו המסע האישי שלכם, ואתם צריכים להיות מרוצים. אם תרגישו טוב מבפנים, הכול ייראה טוב גם מבחוץ.

 

לשמור על ההישגים

לאחר שהשגת את היעדים שהגדרתם לעצמכם, חשוב לשמור על ההישגים. אולי אתם חושבים שהעבודה הקשה הסתיימה, וזה נכון בחלקו; העבודה הקשה אומנם הסתיימה, אך לא פשוט לשמר הישגים. כדי לשמר הישגים צריך להישאר ממוקדים ולהמשיך לעבוד. איך עושים את זה? הינה כמה עצות טובות:

  • ציינו כל הישג והישג. טפחו לעצמכם על השכם ותגמלו את עצמכם על ההצלחה.
  • המשיכו ללמוד. זה נכון מה שאומרים – אנחנו אף פעם לא מפסיקים ללמוד. למידה מתמשכת היא המפתח לשמירה על ההצלחה בכל תחום.
  • הישארו ממוקדים. המשיכו להתמקד ברצונות שלכם והמשיכו להגדיר לעצמכם יעדים. אל תיתנו להסחות דעת להסיט אתכם מהדרך.
  • העריכו את ההתקדמות ויישמו שינויים. הינה סוד שעדיין לא גיליתי לכם – הדרך לעולם איננה מסתיימת; אנחנו תמיד מתקדמים לעבר משהו. ההנאה מהדרך וההצלחה בדרך הן הסוד להצלחה בחיים. תמיד העריכו את ההתקדמות שלכם ויישמו שינויים ככל שנדרש. כך תשמרו על ההישגים שכבר השגתם ותצליחו לשמור על ההצלחות היום־יומיות הקטנות שלכם.

 

השגת מטרות

5 טיפים להשגת יעדים

לחשוב על יעדים אישיים לדוגמה זה דבר אחד, אבל להשיג אותם זה דבר אחר לגמרי. צריך לגייס הלך רוח מתאים, משמעת ונחישות כדי להוציא את היעדים מן הכוח אל הפועל. רוצים לדעת איך עושים את זה? הינה חמישה טיפים מועילים:

  • פרקו את היעדים העיקריים שלכם ליעדי משנה שאפשר לנהל. כך הדברים לא ייראו מאיימים כל כך, ותוכלו לשמור על קור רוח ועל מיקוד.
  • קבעו מועדים לכל יעדי המשנה. אם יהיה לכם דדליין לכל יעד משנה, תעשו הכול כדי לעמוד בו ותרגישו שאתם מתקדמים כמתוכנן.
  • דמיינו את ההצלחה שלכם. החזיה היא כלי רב־עוצמה שיכול לעזור לכם בדרך להשגת היעדים. דמיינו שאתם מצליחים להשיג את היעדים שלכם והרגישו את ההצלחה בתוככם. כך תגייסו גם את התת־מודע שלכם למשימה.
  • בקשו תמיכה מחברים ומבני משפחה. אם יש מי שתומך בכם, מעודד אתכם ומריע לכם, הדברים נראים קלים בהרבה והיעדים נמצאים בהישג יד.
  • ציינו כל הצלחה. תגמלו את עצמכם על כל משימה שהשלמתם ועל כל הצלחה. כך תישארו עם טעם של עוד ותמשיכו הלאה ביתר שאת.

 

להגדיר יעדים ולהשיג אותם עם ניר זר

היעדים האישיים שלכם הם הדבר הכי חשוב בשבילכם. אך אתם לא צריכים להתמודד לבד עם הדרך להשגתם. מאמן אישי יכול לתמוך בכם, לעזור לכם ולהדריך אתכם במסע להשגת היעדים. מה עושים באימון אישי להגדרת יעדים ולהשגתם? הינה כמה דברים על קצה המזלג:

  • מגדירים את השאיפות, המטרות והחלומות ומפרקים אותם ליעדים עיקריים וליעדי משנה.
  • לומדים איך להתגבר על מכשולים ומפתחים אסטרטגיות להתמודדות עם קשיים.
  • מקבלים משוב ופועלים לפיו. המאמן האישי שלכם תמיד ייתן לכם משוב בונה על ההתקדמות שלכם, יסייע לכם ליישם שינויים לנוכח כשלים ויציין יחד איתכם את ההצלחות.
  • שומרים על מיקוד. כי המיקוד הוא הדבר היחיד שיכול לקדם אתכם בדרך להשגת היעדים, ואין דבר חשוב ממנו.

 

חולמים על חיים טובים יותר? אתם ראויים לכל הטוב שיש לעולם הזה להציע. אז אל תישארו לבד עם החלומות שלכם. דברו איתי, ויחד נמצא את הדרך הטובה, היעילה והמהירה להגשמתם.

הגיע הזמן לקחת שליטה על החיים

התחילו תהליך אימון עם ניר זר
או קבעו שיחת ייעוץ ללא התחייבות

מאמרים נוספים
מתאמנים מספרים על החוויה​
טל דוידוף
טל דוידוף
מאמן מנטאלי מעל 3 שנים, אימנתי כבר מעל 100 איש, מוביל אנשים לתהליכי הצלחה ושינוי של השגת מטרות ויעדים, הצלחה בזוגיות, עסקים, מקצועית, מול המשפחה, מול הסביבה ובעיקר מול עצמם. אחרי שנים של התמודדות עם חוסר ביטחון עצמי, ריצוי, תקיעות, דחיינות והימנעות, החלטתי לבנות את עצמי מחדש ולשבור את כל החסמים, מאז ועד היום אני מלווה אחרים לשינוי ההרגלים ושיפור חייהם אם הצלחתי להשיג את המטרות שלי, כל אחד יכול!
לייעוץ אישי ללא תשלום >>

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

סגירת תפריט
דילוג לתוכן