ניר זר – קואצ'ר

איך להציל את חיי הנישואין?

איך להציל את חיי הנישואין

אם אתם מתמודדים עם קשיים ואתגרים בחיי הנישואין ומרגישים שעליכם לפעול כדי להציל אותם, דעו שזה אפשרי, ואף פעם לא מאוחר להציל את הקשר הזוגי. פעמים רבות די בתשומת ליבו של אחד מבני הזוג כדי להניע תהליכי תיקון בזוגיות וכדי להבריא אותה.

אנשים רבים שואלים אותי איך אפשר לדעת מהו הרגע המתאים לפנות לעזרה מקצועית כדי להציל את חיי הנישואין. ואני עונה להם שהתשובה לכך פשוטה – לא צריך לדעת. צריך להרגיש! צריך להרגיש את הקושי, את האתגר ואת המורכבות; צריך להרגיש את חוסר הנוחות; צריך להרגיש את המרחק וצריך להרגיש את הרצון העז לגשר בין הפערים. הרגשות שלנו הם לא רק מדד מצוין לחיים, הם גם המצפן שמוביל אותנו לכיוון הנכון ולמקום הטוב ביותר לנו. אז אם חיי הנישואין שלנו יוצאים מאיזון, אנחנו תמיד נהיה הראשונים להרגיש בכך. ואם אנחנו מרגישים בכך, הדרך להצלת הזוגיות קצרה.

אז איך להציל את חיי הנישואין שלכם?

כששואלים אותי איך להציל את חיי הנישואין, אני אף פעם לא מהסס. אף שאני יודע שזהו תהליך מורכב ולא פשוט, אני תמיד מדגיש שההצלחה טמונה ברצון של שני בני הזוג להצליח. ואם יש רצון, ובכן, השמים הם כבר מזמן לא הגבול. אז במה זה כרוך? והאם אפשר להגיע לזוגיות מאושרת? בואו נבדוק יחד.

באהבה צריך לבחור שוב ושוב

זוגות רבים שוכחים שבאהבה צריך לבחור שוב ושוב. צריך לבחור בה בכל יום מחדש. צריך לבחור בה בכל רגע ורגע. צריך לבחור בה כשכועסים וקשה וגם כשאוהבים והכול זורם. האהבה הזוגית אולי מגיעה אלינו בקלות, אולם היא דינמית ומשתנה, וכל רגע חולף מעצב אותה מחדש.

אם בני הזוג יבינו שהאהבה ביניהם היא אנרגיה חזקה ועוצמתית – לפעמים צריך ללבות אותה ולפעמים צריך למתן אותה, הם ישכילו לבחון אותה מדי יום ולטפח אותה בהתאם למצבה ברגע נתון. באהבה יש לבחור תמיד, והבחירה עצמה מעידה על אחריות זוגית וטומנת בחובה את הסוד לזוגיות בוגרת ומודעת.

עצבו את חייכם בסביבה חברתית בריאה

אם אתם שואלים את עצמכם איך להציל נישואין, אתם צריכים להבין שסביבה חברתית בריאה ותומכת היא תנאי חיוני לכך. סביבה חברתית שמאופיינת בקשרים זוגיים לא טובים ובדפוסי התנהגות הרסניים ושליליים, אינה הסביבה החברתית המתאימה לכם אם אתם רוצים לשמור על הזוגיות שלכם. הקפידו להקיף את עצמכם בחוג חברתי שתומך במערכות יחסים בריאות ובקשרים זוגיים איכותיים, אוהבים וטובים. חפשו קהילות שמוקירות חיי הנישואין ומקדשות את התא המשפחתי החזק והשלם, ומצאו דרך להשתלב בהן. קהילות אלה יתמכו בכם בשעת הקושי ויעודדו אתכם לחפש עזרה כדי לאחות את הקרעים בזוגיות שלכם.

האם אושרו של בן הזוג חשוב לכם?

שאלו את עצמכם את השאלה הזאת מדי יום – האם אושרו של בן הזוג חשוב לי? האם אני עושה מספיק כדי שיהיה מאושר? אם אושרו של בן הזוג שלכם נמצא בעדיפות עליונה בחייכם, אתם במקום הנכון. אם אתם מתקשים בכך, התחילו מהודיה פשוטה. הודו ליקום על בן הזוג שלכם. הודו לבן הזוג שלכם על היותו בחייכם. הכירו לו תודה, הראו לו נדיבות וחיבה. לאט לאט תרגישו שוב כמה חשוב לכם, וכמה אתם רוצים שהוא יהיה מאושר. דעו שככל שתשקיעו באושרו של בן הזוג, כך תחושו יותר אושר וסיפוק בחייכם. כי אין מה לעשות, זהו חוק יקומי בסיסי – כדי לקבל עליכם קודם לתת, והחוק הזה עובד גם – ובעיקר – בחיי הנישואין.

משבר בחיי הנישואין

האם הקשר הזוגי קודם לכול?

הקשר הזוגי צריך להיות קודם לכול ובראש סדר העדיפויות שלכם. השגרה השוחקת והקדחתנות של חיי היום־יום מחייבות אותנו לתת תשומת לב לכל דבר מלבד לחיי הנישואין – לקריירה, לעסק, לילדים, להורים המזדקנים, למשק הבית, לקניות או לחיי החברה. כל דבר, גם הנדוש ביותר, עלול להרחיק בין בני הזוג ולעשות זאת במהירות אם הם לא שמים לב לכך.

אז מה יאפשר לכם לתת עדיפות לזוגיות? פנו זמן לזוגיות מדי יום גם אם מדובר רק בעשר דקות או ברבע שעה. הקדישו לזמן הזה את מלוא הכוחות והאנרגיות וכבדו אותו. שבו ביחד, דברו, שאלו את בן הזוג מה הוא צריך, ספרו לו מה אתם צריכים. תופתעו לגלות כמה אתם זקוקים לזמן המשותף הזה וכמה הוא חשוב לכם.

אל תוותרו על ייעוץ זוגי

בתקופות משבר בנישואין ערכו של הייעוץ הזוגי לא יסולא בפז. תהליך אימון זוגי יסייע לכם למצוא את מקומכם בזוגיות ולהתמקד בה בלי לוותר על שאיפותיכם ורצונותיכם האישיים. הנכונות והרצון לפנות לעזרה ולקבל עזרה מעידים על הקשר ביניכם ועל סיכויי ההצלחה שלכם. האימון הזוגי יקנה לכם כלים לשפר את הקשר ביניכם ויתווה לכם דרך לזוגיות בוגרת, מודעת, אוהבת ומוצלחת. אם יש רצון, הכול אפשרי, ואם תחליטו שאתם רוצים להצליח בזוגיות שלכם ולהציל את הנישואין, דעו שאני כאן בשבילכם תמיד, ניר זר מאמן מנטלי לחיים.

הגיע הזמן לקחת שליטה על החיים

התחילו תהליך אימון עם ניר זר
או קבעו שיחת ייעוץ ללא התחייבות

מאמרים נוספים
מתאמנים מספרים על החוויה​
ניר זר, קואצ'ר אישי, עסקי ומאמן לזוגיות
ניר זר, קואצ'ר אישי, עסקי ומאמן לזוגיות
מאמן אישי, זוגי ועסקי. מייסד ובעלים של חברת 'ניר זר בע"מ' לאימון ויעוץ. עוסק בתחום מעל 9 שנים. ליווה ואימן מאות אנשים בתהליכי אימון לעבר השגת היעדים והמטרות שלהם. זכות גדולה עבורי להוביל אנשים ולהיות חלק מהמסע שלהם לעבר הפסגה!
לייעוץ אישי ללא תשלום >>

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

סגירת תפריט
דילוג לתוכן