ניר זר – קואצ'ר

איך להיות מאושר?

איך להיות מאושר
תוכן עניינים

כפי שאני רואה זאת, המטרה של קואצ'ר אישי היא לא רק לעזור לאנשים להצליח ולהיות מאושרים יותר, תפקידו של הקואצ'ר גם לעזור להם למצוא את האיזון בחייהם, שיוצר אושר לטווח ארוך. הדבר הטוב ביותר בסיוע מסוג זה הוא, שהאדם לומד כיצד לבנות תהליכים מהותיים בטווח הארוך.

חולמים פשוט להתעורר מחר בבוקר אנשים מאושרים יותר? צר לי לאכזב, אבל לאחר שנים של ניסיון בתחום האימון האישי, הבנתי ש-"אושר" הוא לא קסם. אם אתם רוצים להיות מאושרים יותר, קחו בחשבון שמדובר בתהליך. עבור חלק מהאנשים יהיה מדובר בתהליך של שבועות, אחרים "יאמצו" אושר לחייהם תוך תהליכים של חודשים, ואנשים מסוימים מחפשים כל חייהם את האושר. עבור כל אחד ואחת מאיתנו, אושר הוא דבר שונה, הוא תהליך שונה, הוא מצריך התמקדות במה שחשוב לנו – אישית. איך להיות מאושר?

אושר הוא דבר שדורש זמן, תרגול והשקעה רבה אך הגמול שלו אדיר ואין-סופי. בין שאתם חווים קשיים בעבודה ובין שאתם מלאי חששות, פחדים או חוסר ביטחון בנושאים אחדים – דעו שיש מה לעשות! אושר הוא תופעת לוואי של פעולות מועילות הנעשות באופן מושכל, לפי מתודולוגיה מסוימת ולאורך זמן.

איך מתנערים מהשליליות? מה גורם לאדם אחד להיות מאושר ולאדם אחר לסבול? ואיך מוצאים אושר אמיתי בחיים בכמה צעדים פשוטים? ניר זר, מאמן אישי מוסמך מטעם מכללת ICCM, אשר באמתחתו מאות תהליכי ליווי מוצלחים, חושף בפנינו מספר צעדים פשוטים לחיים מאושרים. המשיכו לקרוא כדי שהתשובה "לא ידעתי" תצא מהלקסיקון שלכם לתמיד.

 

איך להיות מאושר בחיים

יש הרבה אנשים שלמרות שהם חיים בפאר, לא מרגישים מאושרים. לא פעם, אנשים אלה אפילו סובלים ממש ממצב שנקרא "אנ-הדוניה" – חוסר יכולת למצוא הנאה בדברים מהנים בדרך כלל. יש גם אנשים שלמרות שהם ניצבים בתחתית הסולם הסוציו-אקונומי, כן מרגישים מאושרים. הסיבות לכך יכולות להיות כל דבר, החל מתחושת ייעוד ושייכות ועד לתחושת הוודאות והיציבות שאנשים צריכים בחייהם.

אם כך, קבלו ממני טיפ בחינם שיכול לקדם אתכם רבות בחייכם – חפשו שייכות בחייכם, אפשר גם לקרוא לזה "מטרה". זה יכול להיות תחביב שעושה לכם טוב, אולי עבודה שמכניסה לכם כסף, חוגים וקורסים, תוכלו לנסות להתחבר לקהילות שונות (כמו טבעונים, קרניבורים, קהילות קומיקס, קהילות אוהבי בעלי חיים ועוד).

 

איך קואצ'ר אישי קשור לאושר שלי?

לעתים קרובות אנשים חושבים שמאמן אישי הוא מישהו שאומר לאחרים מה לעשות. עם זאת, מאמנים אישיים נמצאים שם עבור העידוד וההכוונה של המאומנים מתחילת התהליך שלהם ועד סיומו, ומספקים להם את הכלים למצוא את התשובות ואת הדרכים בעצמם.

מאמנים אישיים עוזרים במגוון דרכים ושיטות, כאשר המטרה בדרך כלל תהיה זהה – התפתחות אישית, התפתחות מקצועית, חברתית, משפחתית או כלכלית וכדומה. בסופו של דבר, הצלחות בתחומים אלו בחיים יובילו לתחושות אושר מסוימות, גם אם נקודתיות. מאמנים אישיים יודעים איך לדחוף אותך, אבל גם איך לברך אותך כשהשגת אבני דרך מסוימות. אבל לא פעם, ה"אושר האמתי" לא בהכרח מקושר להצלחות בתחומים שציינו כאן למעלה.

אם כך, למה האושר מתקשר? כיצד אפשר "להשיג" אותו?

 

איך משיגים אושר

 

כיצד להיות מאושר או איך "משיגים" אושר?

לא בטוח שאתם מכירים את המשפט הבא: אם אתה רוצה להיות מאושר, למה שלא תנסה לחייך? – צ'ארלי צ'אפלין, קומיקאי מוכר, איש אשכולות וחכם במיוחד ייתכן והבין את סוד האושר. הוכח מדעית שחיוך משחרר אנדורפינים וסרוטונין. פשוט, על ידי חיוך, אנו יכולים לשנות באופן דרסטי את מצב הרוח וממש לשנות את הפעילות הכימית במוח שלנו. יש דרכים נוספות, כמו הכרת תודה שיכולה לשפר פלאים את מצב רוחנו, אך כל אלו משיגים לנו אושר מקומי בלבד.

על מנת להיות באמת בתהליך הדרגתי ומתגבר להשגת "האושר" שאנחנו כל-כך כמהים אליו אנחנו צריכים להתבונן פנימה, להכיר את עצמנו, להגדיר את המטרות שלנו, לכוון לעברן, לגעת במטרות ביניים ובאופן עקבי להיות מודעים לתהליך.

 

דרכים להיות מאושר

בואו נענה על השאלה – איך להיות מאושר ב-5 צעדים פשוטים שיקרבו אתכם אל האושר:

 

צעד ראשון – הכרת תודה

אופרה וינפרי אמרה פעם: ״ככל שתהיו יותר אסירי תודה, כך תקבלו יותר מהחיים״. ובכן, המשפט הזה לא רק נכון, אלא גם יכול לשנות סדרי עולם! הכרת תודה על מה שיש לכם (בין שזה טוב ובין שזה רע) ועל מי שנמצא בחייכם, תסייע לכם לחשוב בצורה חיובית, להעריך את הטוב שנמצא בחייכם ולהיות מאושרים יותר – הרבה יותר ממה שאתם כרגע.

שיטות לתרגול הכרת תודה:

הינה כמה שיטות בסיסיות ופשוטות לתרגול הכרת תודה. נסו אותן מדי יום, והשינויים לא יאחרו להגיע.

  • כתבו במחברת הודיה – ציינו בכל יום 5 דברים שעליהם אתם מכירים תודה.
  • מדיטציה – תרגלו מדיטציה 20 דקות ביום, וחייכם ישתנו בתוך שבועות ספורים.
  • תחיו את הרגע – חִשבו על העתיד ואל תקבלו שום דבר כמובן מאליו.
  • התרכזו בחייכם האישיים ולעולם אל תשוו בינכם ובין אנשים אחרים.

 

צעד שני – חשיבה חיובית

החיים שלכם הם תוצר ישיר של המחשבות שלכם. חשיבה חיובית היא חשיבה אופטימית, מלאת תקווה ונטולת דאגות. אנשים רבים מתרגלים חשיבה חיובית כדרך חיים משום שיש ביכולתה להפחית לחצים, דיכאון וחרדה ובה בעת להגביר את רגשי האושר והסיפוק העצמי.

כך תחשבו בצורה חיובית:

  • במוחו של האדם הממוצע חולפות 50–70 אלף מחשבות ביום, על כן נסו להתייחס ולתת חשיבות רק למחשבות חיוביות המועילות לחייכם.
  • הימנעו מחשיבה יתרה על מצבים שליליים שקרו לכם בחייכם.
  • סִלחו לאנשים שרבתם איתם בעבר, השלימו עם עצמכם והרווח יהיה כולו שלכם.
  • הִפכו כישלונות לשיעורים.
  • התאמנו או צאו לטייל באוויר הפתוח.

 

צעד שלישי אל הדרך לאושר – ספורט

מחקרים העוסקים בספורט מראים כי פעילות גופנית יכולה לתרום רבות לחיינו. ספורט תורם לנו מבחינה גופנית אך גם מהבחינה הבריאותית והנפשית! מהפחתת לחצים ושיפור מצב הרוח ועד העצמת הדימוי העצמי וחיזוק הביטחון העצמי – פעילות גופנית תסייע לכם מאוד ותוביל לחיים מאושרים, לנפש בריאה ולגוף חטוב ובכלל לא עצוב.

למה לעשות ספורט?

  • ספורט מפחית מתחים, לחצים ורגשות שליליים.
  • ספורט מחזק את הגוף, המוח והנפש ומגביר את הביטחון העצמי.
  • ספורט משפר את מצב הרוח, מייצב את השרירים ומאיץ את חילוף החומרים בגוף.
  • ספורט מעניק תחושת סיפוק, משפר את הדימוי העצמי ומעשיר את חיי החברה.

 

צעד רביעי – מעשים טובים

מעשים טובים יכולים להשפיע רבות על חיינו. נתינה לאחרים ממלאת אותנו בתחושה ייחודית שאין דומה לה, מעצימה את חיינו ומתגמלת אותנו באושר אין־סופי. כדי לעשות מעשים טובים לא צריך להיות מלאכים ובטח לא עשירים! צריך קצת כישרון, מעט אנרגיה והמון אהבת אדם.

דוגמאות למעשים טובים:

  • תִרמו כסף (ולא משנה באיזה סכום!) לאדם הזקוק עזרה.
  • תנו תשומת לב והקשיבו לאנשים חלשים שלא מקבלים מספיק במה.
  • התנדבו בעמותה המשקפת את ערכי הליבה והחזון שלכם.
  • הציעו שירות, עזרה או סיוע ללא תמורה כספית.

 

צעד חמישי – התפתחות אישית

התפתחות אישית היא הדבר החם ביותר בימינו ובצדק! בין שאר היתרונות המדהימים שלה היא מעניקה משמעות לחיים, מעלה חיוך על הפנים וסוללת דרך "מלאת מטרות ונטולת כישלונות" לחיים. הפעולות הבאות יסייעו לכם להעמיק את המודעות העצמית, להאיץ את ההתפתחות האישית ולהשיג כל מטרה שתחשקו בה בקלות ובמהירות.

פעולות מעשיות להתפתחות אישית:

  • קבלו אחריות מלאה על חייכם וודאו שהמחר יהיה טוב יותר מהאתמול.
  • לִמדו ליהנות מהדרך ודעו שאנרגייה זורמת אל המקום שבו תשומת הלב שלכם נמצאת.
  • קִראו ספרים, האזינו לפודקאסטים, השתתפו בסדנאות וקבעו מטרות חכמות.
  • צרו מערכות יחסים וחברויות שדוחפות אתכם קדימה, ותהיו המנהיגים של עצמכם.
  • בחרו מסלול לימודים שיעשיר את הידע שלכם בתחום בו אתם רוצים להתפתח, איך לדעת מה ללמוד? קראו כאן >

 

מהו אושר אמיתי?

איך להיות מאושר יותר? אין ספק, זו שאלה שקשה לענות עליה, מכיוון שאנשים רבים מגדירים אושר בדרכים שונות. יש אנשים שאומרים שהם מאושרים כשהם מאוהבים במישהו, אחרים אומרים שהם שמחים כשהם משיגים את המטרות שלהם בחיים. אבל, מה זה בעצם אומר להיות מאושר?

ברור שהאושר אינו זהה עבור כולם – אבל זה לא אומר שזה בלתי אפשרי. יש כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי להגדיל את הסיכוי שלך להיות מאושר. ואם אתם מחפשים עצות נוספות איך להיות מאושרים, תמיד יהיו את העצות הקלאסיות. למשל, עשה מה שעושה לך טוב עם עצמך, תרגלי הכרת תודה, בלה זמן עם חברים ובני משפחה, תעשי דברים מחוץ לאזור הנוחות שלך וכדומה.

 

הדרך אל האושר

 

17 טיפים איך להיות מאושרים בחיים

הינה 17 טיפים לחיים מאושרים; בחרו מתוכם אחד או שניים או יותר וספרו לי מה זה עושה לכם. מוכנים לאתגר?

 

1. חייכו

חיוך הוא כלי פשוט אך רב-עוצמה לשיפור מדד האושר שלנו. כשאנחנו מחייכים, המוח שלנו משחרר אנדורפינים, כימיקלים טבעיים שמפחיתים חרדות ולחצים ומשרים בנו שלווה, רוגע ושמחה. כמו כן, החיוך שלנו מידבק ומשפיע על כל מי שרואה אותו. החיוך עוזר לנו לטפח קשרים חברתיים כיוון שאנשים נמשכים בטבעיות לאנשים שמחים, ואף עוזר לנו להעמיק את מערכות היחסים שלנו. החיוך גם יכול לשנות את נקודת המבט שלנו בהתמודדות עם אתגרים ולעזור לנו למצוא דרכים מועילות להתגבר עליהם. נסו לחייך יותר בשגרת היום-יום שלכם ותראו איך החיוך שלכם משפיע עליכם ועל סביבתכם ועוזר לכם להרגיש טוב.

 

2. התחילו להתאמן

פעילות גופנית קבועה תורמת מאוד לרווחתנו ולאושר שלנו. כמו החיוך גם הפעילות הגופנית משחררת בגוף אנדורפינים שמפוגגים את המתחים שלנו וממריצים אותנו. כמו כן, אימון קבוע שומר על בריאותנו ועוזר לנו להרגיש טוב בנוגע לעצמנו, לגופנו וליכולות שלנו. אין זה משנה איך נראית שגרת האימונים שלכם, הדבר החשוב ביותר הוא שתתמידו בה. אז בין שאתם רצים להנאתכם, ובין שאתם שוחים או מדוושים, המשיכו כך ותיהנו מכל רגע.

 

3. הקפידו על שינה איכותית

רוצים לדעת איך להיות מאושר? הקפידו על שינה איכותית. השינה הכרחית לשלומות שלנו ולבריאות שלנו. אנחנו לא יכולים להיות מאושרים ולא יכולים לתפקד היטב ולהיות יעילים ומועילים אם אנחנו סובלים מנדודי שינה או משינה לא איכותית. השינה מטעינה את הגוף ומניעה בו תהליכים של תיקון, ריפוי והחלמה. אם היא לא איכותית, מצבנו הבריאותי עלול להידרדר ולהשפיע על כל היבט בחיינו. אנחנו נסבול מלחצים, ממתחים, מעייפות, מחולשה, מקשיי ריכוז ומחרדות. ובמצב כזה אי אפשר לדבר על אושר, נכון? אז מה עושים? מקפידים לישון לפחות שמונה שעות ביום; מוודאים שסביבת השינה שלנו נעימה, נינוחה ומרגיעה; לפני השינה שותים תה קמומיל מרגיע, מתרגלים מדיטציה, מאזינים לתדרים מעודדי שינה ומכבים את האור. קשה לכם להירדם? סובלים מנדודי שינה? התייעצו עם רופא המשפחה או עם מטפל שאתם סומכים עליו, וקבלו עזרה. שפרו את איכות השינה, ותחושת האושר שלכם תשתפר פלאים.

 

4. שפרו את התזונה היומית שלכם

תזונה איכותית מהותית לחיים מאושרים. תזונה מלאה, טובה ומאוזנת מספקת לגופנו את כל אבות המזון החיוניים הנחוצים לתפקודו התקין ולבריאותו. מזונות העשירים בחומרים מזינים כמו פירות, ירקות, דגנים מלאים וחלבונים, נותנים לגוף לא רק משאבים ואנרגייה אלא גם עוזרים לו לייצר נוירוטרנסמיטרים המפרישים סרוטונין ודופמין ומשרים בנו רוגע, שמחה ושביעות רצון. כמו כן, כמות מספקת ומאוזנת של סוכר בדם שומרת על האנרגיה שלנו ונותנת לנו כוח. הקשר החיוני בין המוח למעיים מעיד על הנחיצות של צריכת מזונות בריאים כיוון שמערכת העיכול מעודדת ייצור נוירוטרנסמיטרים בתאים ומשפיעה כך על המצב הרגשי שלנו. אם נזין את גופנו במזון בריא, נהנה לא רק מבריאות טובה אלא גם מהרגשה מתמדת של אושר ושמחה.

 

5. מתי בפעם האחרונה אמרת תודה?

הודיה היא זרז לאושר בחיים. כן, זה עד כדי כך פשוט. אם אתם רוצים לדעת איך להיות מאושר בחיים, התמקדו בהיבטים החיוביים של כל מה שיש לכם ושל כל מה שקורה לכם ואמרו תודה על כך. כשאנחנו נמצאים בהלך רוח של הכרת טובה והודיה, אנחנו משנים את נקודת המבט שלנו וכפועל יוצא מגבירים את הרטט של גופנו. כשגופנו רוטט במהירות כל מה שאינו מתאים לרטט החדש (דברים שליליים) פשוט מתמוסס וכל מה שמתאים לרטט החדש (דברים חיוביים) נמשך אלינו כמו אל מגנט. הודיה משפיעה גם על השלומות שלנו ועל השלומות של כל מי שסובב אותנו. אפשר לומר שהיא מידבקת ומשנה את כל החיים לטובה. הודיה מפחיתה מתחים, מרגיעה חרדות ועוזרת לנו להרגיש טוב. וכשאנחנו מרגישים טוב, אנחנו עושים דברים שמשפרים עוד את הרגשתנו וממושכים לחיינו עוד שפע של דברים טובים נוספים. ככל שתאמרו תודה, כך תקבלו עוד דברים טובים להודות עליהם. נשמע טוב, לא?

 

6. מה דעתכם להחמיא לאחרים?

מחפשים דרכים להיות מאושר? נסו להחמיא לאחרים. כשאתם מחמיאים לאחרים, אתם נותנים להם מתנה מרגשת שמרוממת את רוחם ועוזרת להם להרגיש נפלא. ועל הדרך גם אתם מרגישים נפלא. למה? כי כשאתם נותנים, אתם מעשירים גם את עצמכם. זה חוק אוניברסלי. כשאתם מקדישים זמן לאחרים ומחמיאים להם על התכונות שלהם, ההישגים שלהם, היכולות שלכם, הכישורים שלהם, ההצלחות שלהם וההתמודדויות שלהם, אתם נותנים להם את המתנה הטובה ביותר שאפשר לתת למישהו, את מתנת ההערכה וההוקרה. אתם עוזרים להם להרגיש טוב, להרגיש מוערכים ולהרגיש מועילים; אתם משמחים אותם. וכשאתם משמחים אחרים, אתם גם משמחים את עצמכם. זה בלתי נמנע. כמו כן, כשאתם מתמקדים ביתרונות של האחרים, אתם לומדים איך להתמקד ביתרונות שלכם; אתם לא רק מעצימים את האחרים אלא גם – ובמיוחד – את עצמכם. נסו ותיווכחו.

 

7. נשמו עמוק

תרגילי נשימה הם כלי פשוט אך יעיל לניהול אתגרים וקשיים ולשיפור ההרגשה. כשאנחנו נושמים עמוק, אנחנו מרפים את הגוף, מרגיעים את מערכת העצבים ומפחיתים את נוכחות האדרנלין בדם. הנשימה העמוקה משרה שלווה בגופנו ועוזרת לנו להירגע, לחשוב בבהירות, להתמקד בהווה ולפוגג לחצים ומתחים. בנשימה העמוקה אנחנו מגדילים את צריכת החמצן, משפרים את זרימת הדם ומספקים אנרגיה איכותית לתאים. שלבו תרגילי נשימה בשגרת היום-יום שלכם ושימו לב לאיזון ההרמוני המופלא שתופס מקום בחייכם ולתחושת האושר שמציפה אתכם.

 

8. להרגיש עמוק ולהיות מאושרים

עדיין תוהים כיצד להיות מאושר? תנו לי לגלות לכם סוד מקצועי. אם אתם רוצים להיות מאושרים, אל תדחיקו או תכחישו את הרגשות השליליים שלכם. מרגישים רע? הרגישו רע עד הסוף; מרגישים כעס? הרגישו כעס עד הסוף; מרגישים כאב לב? הרגישו את הכאב עד הסוף; מרגישים עצב? הרגישו את העצב עד הסוף; מרגישים קנאה? הרגישו את הקנאה עד הסוף. מתחילים להבין את הרעיון? רגשות הם לא יותר מאנרגיה שמנסה למצוא את דרכה אל מחוץ לגוף. זה הכול. אם אנחנו מדחיקים או מכחישים אותה, אנחנו לא מאפשרים לה לצאת מהגוף ולמעשה תוקעים אותה בתוכו. ואנרגיה תקועה אינה שוקטת אל השמרים. היא מתעצמת ומתחזקת ועלולה לבוא לידי ביטוי כמחלה פיזית. רגש הוא טכנולוגיה לשחרור אנרגיה מהגוף. אם תקדישו זמן לכל אחד מהרגשות השליליים שעוברים בגופכם במשך היום, ותרגישו אותם – אבל באמת תרגישו אותם עד הסוף למרות חוסר הנוחות והקושי – תגלו שהם יוצאים מהגוף די מהר ומאפשרים לכם לחזור לאיזון, לרוגע ולשלווה. מוכנים לאמץ את הטכנולוגיה המדהימה הזאת? היא חיונית לכם, לבריאותכם, לשלומותכם ולאושר שלכם.

 

9. יומני היקר

כתיבת יומן אישי עזרת לנו להתבונן בעצמנו, בחיינו ובמציאות שלנו ולהיות אמיתיים, גלויים, אותנטיים, כנים וחשופים עם עצמנו. תהליך הכתיבה מקל עלינו, מסייע לנו להתמודד עם כל מה שמתרחש בחיינו ובתוכנו, ולפרוק את כל מה שמציף אותנו ומכביד עלינו. אנשים שמנהלים יומן מספרים שאין דבר שעוזר להם לשחרר את הנטל שמכביד עליהם יותר מכתיבה אישית. ולאחר שהנטל הרגשי משתחרר, אנחנו יכולים להרשות לעצמנו לנשום עמוק, להירגע, להתמקד בדברים הטובים ולגלות את האושר. היומן עוזר לנו להתמקד ברגע הנוכחי ולמצוא פתרונות לקשיים בבהירות ובשלווה. וככל שאנחנו מצליחים למצוא פתרונות לקשיים, לבעיות ולאתגרים, כך אנחנו בוטחים בעצמנו יותר, מעריכים את עצמנו יותר, סומכים על עצמנו יותר ויכולים לפתוח דלת לאושר ולשמחה.

 

10. להתמודד עם המתחים

התמודדות עם מתחים חיונית לאושר האישי שלנו. כדי להרגיש טוב באמת אנחנו צריכים ללמוד איך לנטרל את גורמי המתח בחיינו. זה לא אומר שלא נרגיש מתחים יותר לעולם, זה רק אומר שנלמד איך לזהות אותם ולעבד אותם כדי למזער את ההשפעה השלילית שלהם ואף לבטל אותה כליל. יש טכניקות רבות ומומלצות לניהול מתחים – מיינדפולנס, נשימות עמוקות, פעילות גופנית, עיסוק בתחביבים ועוד. מצאו את הטכניקה המתאימה לכם והרגישו איך הרגשתכם משתפרת במהירות. אם תבינו שמתחים הם חלק בלתי נפרד מחיי היום-יום, תדעו איך להתמודד איתם ביעילות ותמזערו את השפעתם. ואם המתחים כבר לא ישפיעו עליכם, תוכלו למלא את המרחב החדש בחייכם בדברים שגורמים לכם שמחה ואושר ולהתמיד בהם.

 

11. אל תשוו את עצמכם לאחרים

הימנעו מהשוואה של עצמכם לאחרים. ההשוואה הזאת תפגע בשלווה שלכם, בשלומות שלכם ובאושר שלכם וחבל. כל אדם הוא שונה, וכל אדם הוא ייחודי. השוואת עצמנו לאחרים היא לא רק בזבוז זמן חסר טעם אלא גם חבלה עצמית חמורה. היא מערערת את הביטחון שלנו בעצמנו, גורמת לנו להרגיש רע, מנציחה את מצב התחרות בחיינו וסוחטת מאיתנו כוחות. השוואת עצמנו לאחרים מבטלת את האינדיבידואליות שלנו, מעכבת את הצמיחה האישית שלנו ומונעת את הצלחתנו. אין שום דבר רע בשאפתנות וברצון להצליח ולשגשג, אך עלינו לעשות זאת מתוך כוונה כנה ואמיתית לשפר את עצמנו ולא בגלל קנאה באחרים או צורך להתחרות בהם ולנצח אותם. רוצים להיות מאושרים באמת? אל תשוו את עצמכם לאחרים!

 

12. סדרו את החדר שלכם!

לא, אני לא מנסה להחזיר אתכם לשנות ההתבגרות שלכם; אני רק אומר שאולי ההורים שלנו ידעו משהו שאנחנו לא יודעים על התועלת של סידור החדר והמרחב האישי. סידור המרחב האישי הכרחי לאושר שלנו. הסביבה הפיזית שלנו משפיעה מאוד על מצבנו הרגשי, וסביבת מגורים מסודרת שאינה עמוסה עוזרת לנו להרגיש נינוחים, רגועים ושמחים. כשאנחנו מקדישים זמן לניקוי הבית, לסידור הארונות, לארגון החפצים ולהשלכת חפצים ישנים שכבר אינם תורמים לנו ואינם מועילים לנו, אנחנו מפשטים את חיינו מפנים מקום לאנרגיות חדשות. במרחב אישי מסודר ומאורגן אנחנו מרגישים נינוחים ורגועים, וההרגשה הזאת מלווה אותנו בכל תחום בחיינו. סידרתם פעם את ארון הבגדים שלכם וגיליתם שאתם מצליחים לנשום לרווחה לאחר מכן? לזה אני מתכוון. אז סדרו את הבית שלכם, נשמו לרווחה והכניסו את האושר פנימה.

 

13. היפגשו עם חברים

פגישות עם חברים הם תנאי לרווחה האישית והרגשית שלנו. הקשרים החברתיים שלנו ממלאים אותנו בשמחה, עוזרים לנו להרגיש שייכים, תומכים בנו ומכילים אותנו. כשאנחנו עם חברים, אנחנו לא מרגישים בודדים, אנחנו יכולים לצחוק יחד, להתרגש יחד, לבכות יחד, לתמוך ולקבל תמיכה, לאהוב ולקבל אהבה. האינטראקציות החיוביות והזיכרונות המשותפים שנוצרים בכל מפגש עם החברים שלנו מעלים את מפלס האושר שלנו ומשפיעים לטובה על כל היבט בחיינו. החברים שלנו חיוניים לאושר שלנו, בזה אין ספק. אז השקיעו בקשרים החברתיים שלכם והבינו את חשיבותם. הם האוצר היקר ביותר שלכם.

 

14. צאו לטבע

כשאנחנו מבלים בטבע, ההרגשה שלנו משתפרת מעצמה, ויש לכך סיבה טובה. הטבע מכייל את גופנו ומאזן אותנו. הוא נחוץ לנו כמו אוויר לנשימה, ואנשים שחיים בערים צריכים להיות מודעים לכך. הטבע מרגיע את הגוף ואת הנפש ומשרה בנו שלווה. בין שאנחנו מטיילים בין העצים בפארק העירוני, ובין שאנחנו יוצאים לחוף הים, לגדת הנחל או לחורש, אנחנו נותנים לגוף שלנו את מה שהוא צריך. וזה לא מפתיע, הרי אנחנו חלק בלתי נפרד מהטבע. בחלוף הזמן וככל שתהליכי המודרניזציה מואצים, אנחנו מתרחקים עוד ועוד מהטבע ומאבדים חלק חשוב מעצמנו. רוצים להיות מאושרים? צאו לטבע – טיילו יחפים על האדמה, שאפו את האוויר הצלול, תנו לקרני השמש ללטף את עורכם. הגוף שלכם צריך את זה; וגם אתם.

 

15. תנו לטלפון שלכם לנוח

התנתקות מהעירוי הבלתי פוסק של החיים הדיגיטליים חיונית לאושר שלנו, ואתם יודעים בדיוק למה אני מתכוון. אז מה דעתכם לתת לטלפון שלכם לנוח במשך שעה מדי יום? כן, אני יודע שזה יהיה קשה בהתחלה, אבל אתם תתרגלו, ואתם בהחלט מסוגלים לזה. הקצו לעצמכם שעה; שעה אחת; שעה שלמה של חופש מהטלפון, ועשו זאת מדי יום. קחו הפסקה מהמסרונים, מהמיילים, מהרשתות, מהחדשות, מהקניות, מהעבודה ומהדפדוף האין-סופי. הקדישו לזמן לעצמכם – תרגלו מדיטציה, צאו לחדר הכושר, הקשיבו למוזיקה, דברו עם הילדים, עם בני הזוג או עם חברים. שעה אחת שלמה בלי טלפון. עמוק בפנים אתם יודעים שזה הדבר נכון בשבילכם ובשביל האושר שלכם. נכון?

 

16. תכננו את השבוע שלכם

תכנון שבועי הוא כלי יעיל להתנהלות בחיי השגרה האינטנסיביים והקדחתניים. הוא עוזר לנו לשלוט בזמן שלנו ומאפשר לנו לאזן בין כל תחומי הפעילות שלנו. רוצים להרגיש טוב בסוף השבוע? הקדישו כמה דקות לתכנון השבוע החדש. הדגישו את הפעילויות הנחוצות, תנו עדיפות לפעילויות אישיות ותראו איך ההרגשה שלכם משתפרת. התכנון השבועי עוזר לנו לנהל את המשימות שלנו ולפרק משימות גדולות ומעיקות למשימות קטנות שקל להתמודד איתן. הוא גם עוזר לנו לשמור על הקשרים החברתיים ולהקדיש זמן לעצמנו ולדברים שאנחנו אוהבים. התכנון השבועי הוא כלי יעיל לניהול חיים מלאים, תכליתיים ומאוזנים ועוזר לנו לחוש סיפוק ולהרגיש טוב.

 

17. תהיו טובים לעצמכם

הגיע רגע האמת. והאמת היא שיש רק עצה אחת שיכולה לאגד בתוכה את כל שאר העצות לחיים מאושרים, והיא פשוטה למדי – תהיו טובים לעצמכם. כן, לעצמכם! תהיו טובים לעצמכם! אל תהיו קשוחים מדי עם עצמכם. אתם עושים את המיטב כדי לנהל חיים בעולם לא פשוט. עצרו רגע וטפחו לעצמכם על השכם. אתם מדהימים! זה בכלל לא פשוט לקום בבוקר ולנהל חיים מודרניים. אז שאפו. ואם אתם לא יכולים לראות את זה; אם אתם לא יכולים להבחין בכל ההישגים שלכם ולטפוח לעצמכם על השכם, תנו לי לעשות את זה בשבילכם; תנו לי לעזור לכם להגיע לשם, למקום הזה שבו אתם מביטים בחייכם ואומרים לעצמכם 'וואלה, אני עושה את זה ובגדול!'. תהיו טובים אל עצמכם בכל רגע, בכל שעה ובכל יום. אתם ראויים לזה. צריכים עזרה? דברו איתי. אני כאן בשביל להראות לכם כמה אתם ראויים לאושר וכמה מגיע לכם להיות מאושרים. זה בהישג ידכם.

 

ניר זר – התפתחות אישית בדרך ייחודית אל האושר

אושר הוא דבר מידבק, אך הוא 'חיידק' שדווקא כדאי להידבק בו. מעוניינים לפתוח דלת לחיים מאושרים יותר, בריאים יותר ומלאי הגשמה עצמית? ניר זר, מאמן אישי, זוגי ועסקי, מציע ליווי של אחד על אחד, 24/7 ו-365 ימים בשנה. ואם חשבתם שזה הסוף? חכו, עוד לא שמעתם כלום! שיטת ניר זר תסייע לכם לשנות הרגלים וליצור תבניות חשיבה מקדמות (ובעיקר חיוביות!) שיגשימו לכם את כל המטרות ללא יוצא מן הכלל! עם ניסיון של מאות תהליכים באמתחתו והליכים שתואמים לציפיות של הלקוחות כמו כפפה ליד, ניר זר וצוות המאמנים מזמין אתכם לחשוב יחד איתו מה בדיוק אתם רוצים להשיג ומהי הדרך האולטימטיבית להגיע לשם.

אם אתם מרגישים שהשורות האחרונות עזרו לכם במעט, אני שמח. ואם אתם מבולבלים מסיבה כזו או אחרת, או תוהים לגבי כל דבר בחייכם, צרו איתנו קשר. עם ניסיון של שנים בתחום של קואצ'ינג אישי ומקצועי, אניחנו נלווה אתכם בתהליך הנכון לכם ביותר להשגת האושר, כפי שאתם מגדירים אותו.

הגיע הזמן לקחת שליטה על החיים

התחילו תהליך אימון עם ניר זר
או קבעו שיחת ייעוץ ללא התחייבות

מאמרים נוספים
מתאמנים מספרים על החוויה​
ניר זר, קואצ'ר אישי, עסקי ומאמן לזוגיות
ניר זר, קואצ'ר אישי, עסקי ומאמן לזוגיות
מאמן אישי, זוגי ועסקי. מייסד ובעלים של חברת 'ניר זר בע"מ' לאימון ויעוץ. עוסק בתחום מעל 9 שנים. ליווה ואימן מאות אנשים בתהליכי אימון לעבר השגת היעדים והמטרות שלהם. זכות גדולה עבורי להוביל אנשים ולהיות חלק מהמסע שלהם לעבר הפסגה!
לייעוץ אישי ללא תשלום >>

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

סגירת תפריט
דילוג לתוכן