ניר זר – קואצ'ר

מוטיבציה פנימית

מוטיבציה פנימית

מוטיבציה היא התחושה המגרה אורגניזם לנקוט בפעולות, כדי לספק את צרכיו ואת מטרותיו השונות. המשמעות היא שהמוטיבציה היא הכוח שמניע התנהגות של אנשים. הצורך במוטיבציה מגיע משני היבטים נפרדים.

כאמור, מוטיבציה מוגברת או מוחלשת מתוך 2 היבטים מרכזיים, האחד הוא מצב העניינים (נסיבות עובדתיות שונות), והשני הוא איך אנחנו תופסים את אותו מצב עובדתי. ההיבט הראשון יכול להיקרא "מצב אובייקטיבי" והשני "רגשות סובייקטיביים". "המצב האובייקטיבי" מכיל את העובדות בשטח, בעוד ש"רגשות סובייקטיביים" מכילים את הרצונות, הצרכים, הערכים, הציפיות שלנו, העמדות והאמונות שלנו. זה אומר שאם אנחנו לא מרגישים מתוגמלים ממה שאנחנו עושים, אז לא תהיה לנו מוטיבציה להמשיך לעשות את זה. אם הצרכים שלנו לא יסופקו, אז נחווה חוסר מוטיבציה שיגרום לאדישות או נסיגה.

מה היא מוטיבציה פנימית?

מוטיבציה היא כל גורם שמייצר או מקיים התנהגות חיובית או התנהגות רצויה, הגורם יכול להיות חיצוני או גורם מדרבן פנימי.
מוטיבציה פנימית: הרצון לנקוט בצעד מסוים מתוך עניין, הנאה או סיפוק אותו מקבלים מהצעד עצמו, ולא בשל תגמול חיצוני.

מוטיבציה חיצונית: הרצון לבצע פעולה מסוימת, מתוך כוונה לזכות בתגמול או אישור חיצוני. לדוגמה זכייה בסכום של כסף, העלאת משכורת, ציון טוב בקורס, מדבקה המעידה על התנהגות טובה ועוד. במובן זה, מוטיבציה היא כוח מניע שדוחף אדם לבצע משימה או עבודה. זה לא קשור רק להיות צייתנית או צייתן, אלא זה קשור להיותכם מונעים ולהוטים לנקוט בצעדים כלשהם או לעשות דברים.

מוטיבציה פנימית וחיצונית

איך מגבירים מוטיבציה פנימית ומחזקים אותה?

מעוניינים לחזק מוטיבציה פנימית? בין היתר, התהליך יהיה מורכב משלושה מרכיבים עיקריים: המטרה, הלך הרוח והמאמץ. המטרה היא מה שאתה רוצה להשיג (זה יכול להיות גדול מאוד כמו הקמת עסק משלך וגם מטרה צנועה יותר כמו לרצות להפחית 2 ק"ג ממשקל הגוף).

הפקטור השני להגברת מוטיבציה הוא, הלך הרוח שלך. זה מתייחס לאופן שבו חושבים על המטרה (קלה, קשה, מאתגרת, משעממת, שוחקת). הפקטור השלישי הוא, המאמץ, שמתייחס לפעולות שלכם לקראת השגת מטרה זו (אתם יכולים לא לעשות כלום ולוותר, או שאתם יכולים להשקיע 100% מהאנרגיה שלכם כדי לעשות זאת).

מה כדאי עוד לעשות כדי לחזק מוטיבציה פנימית?

כדאי לנסות ולהתחיל בדברים הקטנים ולעבור לדברים הגדולים יותר. למשל, אם אתם רוצים להניע את עצמכם ללכת לחדר כושר, נסו לצאת כל יום לחמש דקות הליכה. זה נשמע טיפשי, אבל הוכח שאם נעשה את המשימות הקטנות האלה נוכל להתקדם לעבר יעדים גדולים יותר.

מוטיבציה היא נושא מסובך, כי היא משתנה מאדם לאדם. מה שמניע אינדיבידואל אחד לא יכול להיות מה שמניע אדם אחר.

אבל יש כמה דברים קלים שאתם יכולים להתחיל לעשות היום שיעזרו לכם להניע את עצמכם:

1) הגדירו לעצמכם יעדים ריאליים ולא גדולים מדי או מאוד רחוקים להשגה.

2) זהו והסירו כל הסחות דעת בחייכם.

3) אל תהססו לבקש עזרה כשאתם זקוקים לה.

4) קבלו סיוע של קואצ'ר אישי, מאמן תעסוקתי, מאמן אישי וכו'.

5) נסו להתמיד בתזונה בריאה ובבניית תפריט קלורי שנכון לכם.

6) אמצו תחביב, או שתחזרו לעסוק בתחביב ישן שלכם. זמן פנאי איכותי מגביר פרודקטיביות.

מה מניע אתכם?

הרבה אנשים מדברים על איך להגביר את המוטיבציה. אבל מעטים באמת דנים במה בדיוק מניע אותם מלכתחילה לקבל מוטיבציה. לאנשים יש המוטיבציה הגבוהה ביותר כשהם נהנים, כשהם מרגישים שהם מתקדמים, וכשהעבודה שלהם משמעותית עבורם. בין אם זה אומר שהעבודה שלהם תועלתנית או שהיא יצירתית באופייה, היא חייבת לספק איזשהו תגמול עבור בעליה.

עבודה על משימות מעניינות יכולה לשפר מאוד את רמת המוטיבציה. זה עוזר אם המשימות מאתגרות אבל לא בלתי אפשריות, מה שלעתים קרובות גורם לאנשים להרגיש כאילו יש להם שליטה מסוימת על ההצלחה שלהם. פירוק משימות גדולות יותר לחתיכות קטנות יעזור גם למוטיבציה. זאת, כי זה עוזר לאנשים לראות את מה שהם השיגו בצורה ברורה יותר, מה שיגרום להם להרגיש יותר מרוצים מעצמם ומעבודתם.

אם אתם מוצאים את עצמכם מרגישים מבולבלים, אובדי עצות, מתוסכלים או "תוהים בחשיכה", צרו עמי קשר ואנו נדבר ביחד על דרכים נכונות לסייע לכם בכל אשר תצטרכו. עם ניסיון של שנים בתחום האימון האישי והתעסוקתי, אני מבטיח שאתאים לכם את האימון הנכון לכם ביותר.

הגיע הזמן ליצור שינוי אישי אמיתי

התחילו תהליך אימון עם ניר זר
או קבעו שיחת ייעוץ ללא התחייבות

מאמרים נוספים
מתאמנים מספרים על החוויה​
צרו איתי קשר >>

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

סגירת תפריט