ניר זר – קואצ'ר

קואצ'ר או פסיכולוג – מה עדיף?

פסיכולוג או קואצ'ר
תוכן עניינים

כדי לשנות את מציאות חיינו לטובה וליצור עתיד מבטיח – ומרביתנו רוצים בכך – אפשר להיעזר באיש מקצוע שיתווה לנו את הנתיב המהיר ביותר לשינוי המיוחל. כשחושבים על אנשי מקצוע מיומנים שעוסקים בהעצמה אישית, בדרך כלל חושבים על קואצ'ר או על פסיכולוג. גם קואצ'ר מקצועי וגם פסיכולוג מיומן יכולים להשפיע לטובה על חיינו, אך נכון להיום נראה שרק לאחד מהם יש אפשרות לעשות זאת ביעילות, במהירות ובלי להכביד על הכיס.

אנשים רבים שואלים אותי מה עדיף – קואצ'ר או פסיכולוג – כיוון שהם לא באמת יודעים מה ההבדלים ביניהם ומה המשמעויות של כל אחד מהתהליכים. אומנם בין האימון ובין הטיפול יש דמיון מסוים, אך ההבדלים כשלעצמם רבים מהמשותף. אם בעבר טיפול פסיכולוגי היה האפשרות היחידה לעזרה עצמית, היום זה כבר ממש לא כך, ואנשים רבים מבינים שהדרך לשינויים אישיים משמעותיים אינה מחייבת היכרות מעמיקה עם ספת הפסיכולוג. כדי לענות על השאלה כראוי ולעמוד על ההבדלים בין האימון האישי לבין הטיפול הפסיכולוגי כדאי שנתחיל מההתחלה. בואו ניזכר בשיחות הארוכות שלנו עם הפסיכולוג.

 

קואצ'ר או פסיכולוג

הכול בסדר איתכם, ושלא יאמרו לכם אחרת!

בין שהתנסיתם בטיפול פסיכולוגי ובין שלא, אתם ודאי יודעים שהפסיכולוג יוצא מנקודת הנחה שיש לכם בעיה כזאת או אחרת, ואתם זקוקים לטיפול. גם אם התמודדתם בעבר עם קשיים רגשיים – ומי מאיתנו לא התמודד איתם? – וגם אם אתם מתמודדים איתם בהווה, אין משמעות הדבר שאותה הבעיה היא בהכרח מה שמכביד עליכם או מעכב אתכם בזה הרגע. אתם אנושיים ועושים כמיטב יכולתכם להתמודד עם אתגרי החיים.  אחת הסוגיות המכריעות בשאלה הנצחית – קואצ'ר או פסיכולוג – היא סוגיית ה'בעיה', והיא תמיד תכוון אתכם להבנה ולידיעה שגם אם ישנה בעיה; הכול בסדר איתכם; אתם מתמודדים נהדר, וזה לא קל, אנחנו יודעים. אתם רק צריכים להתמקד, לחשב מסלול מחדש, להבין מה חשוב לכם ולצאת לדרך. ואת זה ככל הנראה לא תוכלו להשיג על ספת הטיפולים. את זה תמצאו אצל הקואצ'ר שיבחן יחד איתכם את כל הדברים שחשובים לכם באמת ויצביע על כל האמצעים העומדים לרשותכם כדי להשיג אותם.

קאוצ'ר או פסיכולוג

 

לשקוע בעבר או להשקיע בעתיד?

ספת הפסיכולוג אומנם נוחה מאוד, אך פעמים רבות הנוחות הזאת רק מעודדת אותנו להישאר ישוּבים ולהמשיך להתרפק על העבר. בעוד שהפסיכולוג עוזר לכם לבחון את עברכם כדי להבין את מצבכם בהווה, המאמן בוחן את מצבכם בהווה כדי לעזור לכם לבנות עתיד טוב יותר. אף שבחינה מדוקדקת של העבר מסייעת למטופל להבין את מציאות חייו, את דפוסי ההתנהגות שלו ואת העכבות שלו, היא לא בהכרח מסוגלת למקד אותו בעתיד ואולי גם לא יודעת איך לעשות את זה. ייתכן שבשל כך הטיפול הפסיכולוגי נמשך שנים על גבי שנים ואינו מסוגל להביא את המטופל לקלוז'ר בריא – להפקת לקחים, להסקת מסקנות ולפעולות ביצועיות שיקדמו אותו. המטופל גם עלול לפתח תלות בפסיכולוג, והתלות הזאת כשלעצמה מעכבת אותו, מזיקה לתהליך ופוגעת בו.

תהליך אימוני אינו טיפול. אדרבה, המאמן שואף להרחיק את המתאמן מדפוסים טיפוליים מסורתיים וחותר למקד אותו בעתיד הרצוי והמוצלח ובכל מה שיעזור לו לממש אותו. הסשן האימוני אינו כולל שקיעה פסיבית בטראומות העבר ואינו מנסה לאתר בעיות. להפך – בתהליך האימוני אין למתאמן שום בעיה. הוא רק צריך להבין מה באמת חשוב לו בחיים, להגדיר מטרות ולהתוות לעצמו את הדרך המהירה ביותר להשגתן. התהליך האימוני אינו מנסה להסביר למטופל את הסיבות למציאות חייו אלא מלמד אותו איך לשנות אותה לטובה.

 

לעצב את העתיד ולא להפסיק

תפקידו העיקרי של הקואצ'ר הוא ללמד את המטופל איך לעצב את עתידו, ואיך ולהמשיך לעשות זאת הרבה אחרי שהתהליך האימוני מסתיים. כדי שהמטופל יוכל להמשיך ליצור, להגשים, להשיג ולכבוש גם בעתיד, הוא חייב לדעת איך לעשות זאת בעצמו, ולשם כך הוא צריך לרכוש כלים ומיומנויות שיסייעו לו. הקואצ'ר לא ייתן למתאמן עצות ולא יפתור לו את הבעיות. הוא יעזור לו לזהות את החוזקות שלו, לחדד אותן, ללטש אותן ולהשתמש בהן. הוא ילמד אותו איך לרכוש מיומנויות חדשות, איך להעצים את היכולות שלו, ואיך לחזק את הביטחון שלו בעצמו. אלה הם דברים שיישארו עם המתאמן לנצח, ויבטיחו את הצלחתו גם לאחר שיגשים את כל חלומותיו וישיג את כל מטרותיו. הרי אנחנו לעולם לא מפסיקים לחלום ותמיד שואפים ליותר, נכון? זאת דרך הטבע, וזוהי דרכו של האדם. האימון מלמד את המתאמן להישאר על המסלול המנצח הזה ולא לסטות ממנו.

 

תהליך אימוני ממוקד ומוכוון תוצאה

התהליך האימוני תמיד יהיה ממוקד ומוכוון תוצאה. איך מקבלים תוצאות מדויקות? קובעים מראש תוצאות מדידות. מהן תוצאות מדידות? תוצאות שאפשר למדוד אותן בערכים מספריים או בהגדרות מדויקות כמו הישגים בקריירה, השכלה אקדמית או מקצועית, זוגיות ארוכת טווח ורמת הכנסה רצויה. תכליתו של האימון היא למקד את המתאמן בעתיד הרצוי, לקבוע יעדים, להגדיר תוצאות מדידות ולעזור לו להגיע לשם. ולא אגזים אם אומר שזוהי הדרך הטובה ביותר לשנות את המציאות, להגשים חלומות ולהמשיך ליצור עוד ועוד ללא גבולות.

 

לקצור הצלחות בזמן קצר

בניגוד לתהליך הטיפולי הארוך והיקר להחריד, התהליך האימוני הוא קצר, ממוקד ומדויק, ובשל כך עלותו מציאותית וסבירה לחלוטין. בסשן האימוני אנחנו לא מדברים את עצמנו לדעת. להפך – אנחנו נמנעים מכך. הסשן האימוני הוא מרחב בטוח שבו לומדים ומתאמנים. תוך כדי תהליך אימוני ישנה זמינות גבוהה הן בווטסאפ והן בשיחות טלפוניות, זה לצד פגישות פרונטליות. נשמע טוב? זה בגלל שזוהי הדרך הטבעית, הטובה והבטוחה ביותר ליישום תהליכי שינוי מוצלחים בכל תחום. אז בואו נחזור שוב – מה עושים עם קואצ'ר? לומדים ומתאמנים, מתאמנים ולומדים ומעצבים עתיד חדש, מבטיח ומוצלח לאין שיעור.

לקצור את החלומות בעזרת קואצ'ר

אם נחזור שוב לשאלה מה עדיף – קואצ'ר או פסיכולוג – ונשים לב לרוח הזמן ולשינויים המדהימים שעברו על העולם מהימים שבהם ספת הפסיכולוג הייתה האפשרות היחידה, נבין שאנחנו כבר מזמן לא שם. למעשה, החיים מחייבים אותנו לקצב מהיר, להישגים משמעותיים בטווח קצר ולתוצאות מדידות. והאימון האישי הוא הדרך הטובה ביותר לכך.

רוצים לעצב את העתיד המופלא שלכם עוד היום? בואו נתחיל להתאמן! דברו איתי, אני מחכה לכם.

הגיע הזמן לקחת שליטה על החיים

התחילו תהליך אימון עם ניר זר
או קבעו שיחת ייעוץ ללא התחייבות

מאמרים נוספים
מתאמנים מספרים על החוויה​
טל דוידוף, מאמן מנטאלי
טל דוידוף, מאמן מנטאלי
מאמן מנטאלי מעל 3 שנים, אימנתי כבר מעל 100 איש, מוביל אנשים לתהליכי הצלחה ושינוי של השגת מטרות ויעדים, הצלחה בזוגיות, עסקים, מקצועית, מול המשפחה, מול הסביבה ובעיקר מול עצמם. אחרי שנים של התמודדות עם חוסר ביטחון עצמי, ריצוי, תקיעות, דחיינות והימנעות, החלטתי לבנות את עצמי מחדש ולשבור את כל החסמים, מאז ועד היום אני מלווה אחרים לשינוי ההרגלים ושיפור חייהם אם הצלחתי להשיג את המטרות שלי, כל אחד יכול!
לייעוץ אישי ללא תשלום >>

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

סגירת תפריט
דילוג לתוכן