ניר זר – קואצ'ר

משבר גיל 50

משבר גיל 50
תוכן עניינים

מתקרבים לגיל חמישים ומרגישים מוצפים? אתה לא לבד. משבר גיל חמישים, או משבר אמצע החיים בשמו הוותיק, הוא תופעה שכיחה למדי שמשפיעה על אנשים רבים שמתקרבים לגיל חמישים, וגם על כאלה שכבר עברו אותו. מדובר במשבר רגשי־נפשי שיכול להתבטא ברגשות כבדים ומכבידים כמו בלבול, כעס ועצב ובתחושת אי־ודאות לגבי העתיד. הוא גם יכול להתבטא במצבים רגשיים לא פשוטים כמו חרדה, התקפי חרדה או דיכאון. מה שמכונה 'משבר' הוא למעשה תגובה טבעית לתהליך התבגרות הנפש והזדקנות הגוף ולקושי להתמודד איתם. החדשות הטובות הן שאפשר להתגבר על משבר גיל חמישים. החדשות המצוינות הן שכמו כל גיל גם גיל חמישים הוא הזדמנות להתחלה חדשה בכל היבט, ואפשר להפיק ממנו תועלת רבה. במאמר זה נדבר על משבר גיל חמישים, נברר למה הוא קורה, איך מתמודדים איתו ואיך מתגברים עליו, ועל הדרך נבין יחד למה גיל חמישים הוא הדבר הטוב ביותר שקרה לכם.

 

מהו משבר גיל חמישים?

משבר גיל 50 הוא תקופה לא פשוטה שטומנת בחובה אתגרים רגשיים קשים למדי. האתגרים הללו יכולים לחולל בחיינו מהומה של ממש – לגרום בלבול, חוסר שקט, עצבות ואף דיכאון ולשנות את החיים שלנו מן הקצה אל הקצה. משבר גיל חמישים לא מתרחש ביום אחד. זהו תהליך שמתרחש לאורך תקופה של כמה חודשים, כמה שנים ואף יותר. התהליך מתחיל בדרך כלל לקראת יום הולדת חמישים או קצת אחריו. בהתחלה הוא עשוי להיראות זניח למדי – מעין קושי נקודתי שאפשר להתגבר עליו בקלות.

אני בביטחון מלא יכול לעזור לך להתקדם קדימה
לקביעת שיחת ייעוץ דרך ווטסאפ:
אם תרצו שאחזור אליכם טלפונית, השאירו פרטים בטופס:

אך אם הקושי הראשוני הזה אינו מקבל את תשומת הלב הראויה ואינו מטופל, הוא עלול לסחוף אותנו לתוך סערת רגשות שתשפיע על כל היבט בחיינו. היא עשויה להתחיל בחרטה על הזדמנויות שהוחמצו, להמשיך בחוסר שביעות רצון מהקריירה, מחיי המשפחה או מהחיים האישיים ולהתעצם מהאימה הקיומית שתהליך ההזדקנות ונושא המוות מעוררים בנו. אנשים שחווים משבר אמצע החיים עלולים להתנהג לעיתים באימפולסיביות כדי להשלים את מה שלא הספיקו לעשות בחייהם וכדי לנסות ולהגשים שאיפות וחלומות ולממש מאוויים.

התמודדות עם משבר גיל 50

התנהגות האימפולסיבית הזאת יכולה להתבטא בבזבוז כספים, בעיסוק בתחביבים מסוכנים, בהתנתקות מחיי המשפחה ומהזוגיות, בהתפטרות ממקום העבודה, בהתרחקות מהחברה ובדרכים נוספות. אף שהביטוי 'משבר אמצע החיים' נאמר לפעמים בצורה מבודחת או בזלזול, חשוב לזכור שיש לו השלכות חמורות על החיים של מי שמתמודד איתו, ועל חיי יקיריו. משבר גיל חמישים יכול לעורר בעיות בזוגיות, לגרום בעיות כלכליות וליצור אומללות שקשה להתבגר עליה. עם זאת, יש לזכור שלא כולם חווים את משבר גיל החמישים באותה דרך, ויש אנשים שלא חווים אותו כלל.

משבר גיל 50 הוא התנסות אישית, וכל משבר מחייב התייחסות אישית־פרטנית. מתאמנים רבים שלי שואלים אותי למה זה קורה – למה אנחנו פוגשים את משבר גיל חמישים אי שם באמצע החיים, ואם אפשר להתגבר עליו. אני תמיד עונה להם שאין תשובה מספקת אחת, אך אם אתם עוברים את משבר גיל חמישים, כדאי שתדעו שקיבלתם מתנה מדהימה. אבל רגע לפני שאתם מרימים גבה, בואו נבין למה משבר גיל חמישים קורה, ואיך אפשר להפיק ממנה תועלת.

 

למה אנחנו נשברים בגיל 50?

יש סיבות רבות למשבר אמצע החיים. יש מומחים שמאמינים שמשבר מתרחש כשאדם מבין שהגיע למחצית החיים, ושהמחצית השנייה כוללת תהליך הזדקנות שסופו ידוע; יש מומחים שחושבים שמשבר מתהווה כשאדם מביט על כל השאיפות ועל כל המטרות שלא הצליח להגשים; יש שאומרים שהלחץ החברתי להשיג יעדים מסוימים כמו בית, קריירה וחיי משפחה עד גיל מסוים יכול להוסיף לתחושות החרדה הבסיסיות ולגרום לחוסר שביעות רצון מהחיים; ויש שחושבים שאירועי חיים קשים כמו גירושין, אובדן עבודה או מוות של אדם אהוב מזרזים את משבר אמצע החיים או מעמיקים אותו.

אני אומר שכולם צודקים. משבר אמצע החיים נוצר עקב התפכחות ממצב חיים נתון ומרצון עמוק לשנות אותו. יש אנשים שהמשבר מניע אותם ליישם שינויים נרחבים בחיים כמו קריירה חדשה, טיול ברחבי עולם או סיום מערכות יחסים ארוכות. ויש אנשים שהמשבר מוביל אותם לתחביבים חדשים, לגילויים חדשים או לתשוקות ישנות. ולכן אני תמיד מדגיש שמשבר גיל חמישים הוא אומנם לא דבר פשוט, אך הוא תהליך טבעי שצריך להתמודד איתו, ואם מתמודדים איתו היטב, הוא יכול להיות אחת המתנות הגדולות ביותר שהחיים מעניקים לנו. למה? מפני שאף פעם לא מאוחר לעשות שינויים בחיים ולשאוף לחיים מספקים יותר. ובתהליך אימון אישי אפשר להשיג את הבהירות הנדרשת כדי ליישם את זה.

 

איך אפשר להתגבר על משבר אמצע החיים?

משבר אמצע החיים יכול להיות תהליך קשה ואף מפחיד, אבל אפשר להתמודד איתו, להתגבר עליו ולהפיק ממנו תועלת רבה. כך תעשו את זה:

  • זהו את הגורם למשבר – הצעד הראשון הוא לזהות את הגורם למשבר. מה גורם לכם להרגיש לא מרוצים או לא מסופקים? זה יכול להיות כל דבר החל מקיבעון בעבודה וכלה בקשרים אישיים בעייתיים.
  • שנו את נקודת המבט – לאחר שזיהיתם את הגורם למשבר, נסו לשנות את נקודת המבט לגביו. במקום להתמקד במה שאין לכם או במה שלא השגתם, התמקדו במה שיש לכם ובמה שאתם יכולים להשיג בעתיד. חפשו הזדמנויות ללמוד ולהתפתח וחקרו אפשרויות חדשות, מיטיבות ומועילות.
  • קבלו החלטה – קבלת החלטה היא המפתח להתגברות על משבר אמצע החיים. איך עושים את זה? מגדירים יעדים חדשים ומגבשים תוכנית להשגתם. משתדלים להתקדם בתוכנית בצעדים קטנים ברי השגה. היעדים החדשים יכולים להיות חיפוש קריירה חדשה, עיסוק בתחביב חדש או מציאת זוגיות חדשה. מה שזה לא יהיה, קבלו החלטה והתחייבו לתוכנית הפעולה.
  • טפלו בעצמכם – אל תשכחו לדאוג לעצמכם ולטפל בעצמכם. הקפידו על פעילות גופנית, למדו איך לתרגל מדיטציה ובלו עם אנשים קרובים ואהובים. זכרו שמגיע לכם להיות מאושרים ומסופקים בכל גיל.
  • חפשו תמיכה – אל תנסו להתמודד לבד עם משבר אמצע החיים. בקשו תמיכה מבני משפחה או מחברים קרובים או מאיש מקצוע מנוסה ומיומן כמו מאמן אישי. בתהליך אימון אישי תוכלו לקבל הדרכה, הנחיה ותמיכה בחיפושכם אחר חיים טובים יותר. זכרו – אם תחפשו, תמצאו!

אישה בגיל 50

 

המתנה של משבר גיל חמישים

זוכרים שאמרתי שמשבר גיל חמישים הוא אחת המתנות המדהימות ביותר שהחיים יכולים לתת לכם? אז זהו, שהגענו לחלק של המתנה. אתם ודאי כבר מבינים שכל משבר הוא הזדמנות להתחלה חדשה, לצמיחה, להתפתחות ולהתקדמות. עם זאת, כדי להכין מהמשבר לימונדה, צריך לדעת מה לעשות עם הלימונים. אז מה באמת עושים איתם? זה לגמרי תלוי בכם ובתמיכה שאתם מקבלים!. מתמודדים עם משבר גיל חמישים? הרשו לי לתמוך בכם בתהליך. אני מזמין אתכם לתהליך אימון אישי שיאיר את המשבר שלכם באור חדש ויראה לכם את הדרך החוצה לחיים טובים יותר. דברו איתנו, אנחנו כאן בשבילכם.

הגיע הזמן לקחת שליטה על החיים

התחילו תהליך אימון עם ניר זר
או קבעו שיחת ייעוץ ללא התחייבות

מאמרים נוספים
מתאמנים מספרים על החוויה​
טל דוידוף, מאמן מנטאלי
טל דוידוף, מאמן מנטאלי
מאמן מנטאלי מעל 3 שנים, אימנתי כבר מעל 100 איש, מוביל אנשים לתהליכי הצלחה ושינוי של השגת מטרות ויעדים, הצלחה בזוגיות, עסקים, מקצועית, מול המשפחה, מול הסביבה ובעיקר מול עצמם. אחרי שנים של התמודדות עם חוסר ביטחון עצמי, ריצוי, תקיעות, דחיינות והימנעות, החלטתי לבנות את עצמי מחדש ולשבור את כל החסמים, מאז ועד היום אני מלווה אחרים לשינוי ההרגלים ושיפור חייהם אם הצלחתי להשיג את המטרות שלי, כל אחד יכול!
לייעוץ אישי ללא תשלום >>

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

סגירת תפריט
דילוג לתוכן