ניר זר – קואצ'ר

התפתחות אישית ומקצועית 

התפתחות אישית ומקצועית

התפתחות אישית והתפתחות מקצועית הן שני ביטויים שעולים הרבה בשיחות אישיות עם מתאמנים. בדרך כלל הביטויים הללו עולים בנפרד – אנשים מסוימים חושבים על התפתחות אישית, ואילו אנשים אחרים חושבים על התפתחות מקצועית. אלה שני ביטויים מאוד דומים, ולא בכדי. מדובר בשני צדדים של אותו מטבע. הם קשורים זה בזה ושלובים זה בזה. למה הכוונה? אדם שמחליט לקדם את עצמו בתהליכים אישיים, בהכרח יקדם את עצמו מבחינה מקצועית. ואדם שמחליט לקדם את חייו המקצועיים, בהכרח יקדם את עצמו מבחינה אישית. זה בלתי נמנע. בשני המקרים הדגש הוא על התפתחות אישית ועל אופני הביטוי שלה בחיים.

כיוון שאני מאמין שתהליכי אימון ממוקדים לקידום אישי ולהצלחה יובילו בהכרח להתפתחות מקצועית וליתר דיוק – להתקדמות בכיוון המקצועי הנכון, וכיוון שהתקדמות בכיוון המקצועי הנכון תוביל בהכרח לחיים מלאי צמיחה ושגשוג, אני תמיד מציע למתאמנים שלי גישה אימונית הוליסטית, ולפיה – אם החלטתם לקדם את עצמכם ולהתפתח, צפו לתוצאות מדהימות בכל תחום בחייכם.

אז איך עושים את זה? איך מוצאים את הדרך שמובילה להתפתחות אישית ומקצועית, ואיך מבטיחים הצלחה בה? בתהליך אימון אישי תגלו את כל הסודות.

 

איך להצליח בחיים?

התפתחות אישית היא חלק טבעי במעגל החיים

כבר הבנו שהתקדמות מקצועית היא חלק בלתי נפרד מהתהליך להתקדמות אישית. זאת משום שההתפתחות האישית היא המכלול, וההתפתחות המקצועית היא אחד הרכיבים בו. כולנו מתפתחים בין שאנחנו מודעים לכך ובין שלא. החיים הם כמו מדרגות נעות שנעות בהתמדה כלפי מעלה, ואנחנו עומדים עליהן ונעים יחד איתן. השאלה היא – עד כמה אנחנו משפיעים על תנועת המדרגות, ועד כמה אנחנו תורמים לה.

אם חשוב לנו לנוע בתנועה מיטבית ולמצות את החיים, אנחנו תמיד נשתדל להתקדם, להתפתח ולהשתפר. אם לא נתרום דבר לתנועת המדרגות ורק ננוע איתן בחוסר מעש, הן יתקדמו מאליהן, אולם אנחנו נרגיש שאנו תקועים, מדשדשים במקום, לא מתפתחים ולא מצליחים, וחבל. כדי להשתתף באופן פעיל במסע החיים וכדי ליהנות מהפירות של מאמצינו עלינו להבין שאנחנו האחראים הבלעדיים על החיים שלנו, על ההתקדמות שלנו ועל כל התפתחות אישית ומקצועית שנגזרת מהפעולות שלנו.

 

מהי התפתחות אישית?

התפתחות אישית היא תהליך של שיפור עצמי והשתפרות, והיא מאופיינת במאמצים פעילים של אדם לטייב את עצמו, את אישיותו, את נסיבות חייו, את תנאי חייו ואת אורח חייו כדי להשיג מטרות שאותן הוא הגדיר מראש, וכדי לקצור להצלחה שעליה הוא החליט מראש.

 

מהי התפתחות מקצועית?

התפתחות מקצועית היא תהליך של שיפור היכולות המקצועיות של אדם באמצעות צבירת ניסיון מקצועי, רכישת ידע מקצועי והשכלה מתקדמת במטרה לקדם את עצמו בתחום המקצועי, לשפר את מעמדו במקום עבודתו ובקרב עמיתיו או לקוחותיו, להרחיב את אפשרויות הפרנסה שלו ולקצור הצלחה כלכלית.

 

תהליכי אימון להתפתחות אישית ומקצועית

אז איך זה נראה בשטח? איך אימון אישי מסייע גם להתפתחות אישית וגם להתפתחות מקצועית? מתאמנים רבים חושבים שהתהליכים שהם עוברים בפגישות האימון האישי, נפרדים מחייהם המקצועיים ואינם משפיעים עליהם. אך אני תמיד מדגיש שאימון אישי הוא הזדמנות מצוינת לבחון מחדש גם את התחום המקצועי – אם הוא עומד בקנה אחד עם השאיפות האישיות, מה צריך לעשות כדי להתאים אותו ליעדים האישיים ואיך להגדיר יעדים מקצועיים חדשים כדי להניע תהליכים של צמיחה, שגשוג ורווחה בכל תחום מתחומי החיים.

אימון להתפתחות אישית ומקצועית הוא ממוקד מאוד ומעשי. הוא מביא בחשבון את המורכבות של העולם המודרני ושם דגש על עשייה מתמדת ויעילה. כי רק באמצעות עשייה אפשר לרתום את המורכבות של עולמנו לכדי הצלחה בכל תחום.

התפתחות אישי

אז איך נעשה זאת?

נלמד לשנות את דפוסי החשיבה שלנו. חשיבה חיובית עוזרת לנו לשלוט במציאות שלנו, להתמודד עם אתגרים וקשיים ולהגשים חלומות. אפשר ללמוד לחשוב באופן חיובי, אך מדובר במיומנות שיש לתרגל בהתמדה;

נלמד איך לקבל החלטות נכונות. החיים מורכבים מרצף אין־סופי של החלטות. חלקן קטנות וחסרות משמעות וחלקת גדולות ומשנות חיים. אם בתהליך קבלת ההחלטות ניישם חשיבה ביקורתית המושתתת על ניתוח מושכל ועל התנסות מעשית, נקבל החלטות נכונות שיובילו אותנו אל מחוז חפצנו בקלות ובמהירות;

נגדיר יעדים לטווח המיידי ויעדים לטווח הרחוק. נחתור להגשמתם בסבלנות, במסירות, בנחישות ובהתמדה ונצא לדרך. נבין שהיעדים הם חלק מהדרך, והדרך היא אין־סופית. נשתדל ליהנות ממנה ולמצות אותה.

 

התפתחות אישי ומקצועית עם ניר זר

חולמים על התפתחות אישית ומקצועית? מוכנים לצאת לדרך חדשה? אל תעשו את זה לבד. אני כאן בשבילכם ולמענכם. יחד נקבע את היעד, ויחד נחליט איך תיראה הדרך שתוביל אליו.

הגיע הזמן לקחת שליטה על החיים

התחילו תהליך אימון עם ניר זר
או קבעו שיחת ייעוץ ללא התחייבות

מאמרים נוספים
מתאמנים מספרים על החוויה​
ניר זר, קואצ'ר אישי, עסקי ומאמן לזוגיות
ניר זר, קואצ'ר אישי, עסקי ומאמן לזוגיות
מאמן אישי, זוגי ועסקי. מייסד ובעלים של חברת 'ניר זר בע"מ' לאימון ויעוץ. עוסק בתחום מעל 9 שנים. ליווה ואימן מאות אנשים בתהליכי אימון לעבר השגת היעדים והמטרות שלהם. זכות גדולה עבורי להוביל אנשים ולהיות חלק מהמסע שלהם לעבר הפסגה!
לייעוץ אישי ללא תשלום >>

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

סגירת תפריט
דילוג לתוכן