ניר זר – קואצ'ר

איך לבחור מטפל זוגי מומלץ?

איך לבחור מטפל זוגי
תוכן עניינים

יש מטפלים רבים שמתמחים בטיפול זוגי ומציעים תהליכים טיפוליים שונים, אך המבחר הרב עלול להקשות יותר מאשר להקל. כיוון שמטפלים זוגיים הם אנשים כמונו, קשה לחשוב על נוסחה מתאימה שתבטיח התאמה מושלמת בין המטפל למטופל והצלחה מלאה בתהליך הטיפולי. למעשה נוסחה כזאת לא קיימת. טיפול זוגי מוצלח הוא פועל יוצא של כימיה טובה בין המטפל למטופל, ולכימיה כידוע אין כללים – או שהיא קיימת, או שלא. שואלים אותי לא מעט איך לבחור מטפל זוגי, והאמת היא שאין לשאלה הזאת תשובה חד־משמעית. התשובה הטובה ביותר שאני יכול להציע, היא שאלה. איזו שאלה? – איך אתם מרגישים בזמן הטיפול? האם אתם אוהבים לדבר עם המטפל? האם הטיפול מניע בכך מוטיבציה לשנות, לפעול, לעשות? האם אתם אופטימים בסיומה של פגישת הטיפול? האם אתם מחכים בקוצר רוח לפגישה הבאה? השאלות הללו הן אינדיקציה טובה למדי לאיכותו של הטיפול וליעילותו וכן להתאמתו של המטפל. אז עכשיו כשאנחנו יודעים איך צריך להרגיש ביחס למטפל ולתהליך הטיפולי, בואו נבדוק איך לבחור מטפל זוגי.


מה צריך לבדוק לפני שבוחרים מטפל זוגי מומלץ?

אז נכון שדיברנו על כך שצריך להרגיש את איכותו של הטיפול ואת יעילותו של המטפל בזמן הטיפול. לכן אין מנוס מלברר על המלצות של מטופלים ומעבודת הכנה רצינית לפני שמתיישבים על ספת הטיפולים. לפני שבוחרים מטפל זוגי צריך לברר כמה פרטים בסיסיים על המטפל:

  • מה ההכשרה שלו. המטפל הזוגי צריך להיות מוסמך מטעם מוסד אקדמי מוכר או מכללה מאושרת להסמכת מטפלים או מאמנים זוגיים.
  • לברר אם המטפל מתמחה בטיפול זוגי, ומה שיעור הלקוחות שמגיעים לטיפול זוגי בקליניקה שלו. אם מחצית מלקוחותיו או יותר מגיעים אליו לצורך טיפול זוגי, אתם יכולים לסמוך על הניסיון שלו.
  • זמינות, זמינות ושוב זמינות – אין די בתהליך טיפולי חד שבועי ללא המשך התקשורת עם המטפל. כלומר, שיחות טלפון ושיחות ווטסאפ הן חלק בלתי נפרד מהתהליך הטיפולי. 
  • כדאי לעיין באתר של המטפל, לחפש את דף ההמלצות ואם הדבר אפשרי, לפנות ישירות לממליצים כדי לקבל חוות דעת ממקור ראשון.
  • דברו עם המטפל בטלפון ונסו להתרשם ממנו בזמן השיחה – האם הוא עונה באדיבות? האם הוא סבלני? חביב? ידידותי? אם אתם מרגישים לא נוח בזמן השיחה, זה סימן שהוא לא המטפל המתאים לכם. אם אתם מרגישים קלילות נעימה, קבעו איתו פגישה לשיחה ראשונית ולהתרשמות. בפגישה הראשונה אתם כבר תדעו.

המלצות מטופלים בתהליך אימון

המלצה של אריאל

במהלך התהליך עם ניר, רציתי לשנות הרבה דברים בתוכי, תכונות כמו אסרטיביות ויכולת ניהול זמן. עם הרבה עבודה קשה ביחד עם ניר הצלחתי לשפר ואני מאד מרוצה מהתהליך. התקדמתי בעבודה, אני שוחה כל יום. ניר תמיד היה זמין, התקשורת והפתיחות איתו היו מדהימים, תמיד נתן את העצות הנכונות. ניר הוביל אותי לשיפור עצמי, זה תהליך שבנה אותי והפך אותי ליותר טוב.  

המלצה של נוי

כתבתי הרבה דברים שאני רוצה להשיג ונדהמתי לגלות שאחרי מספר מסוים של חודשים, כל הדברים שאותם בעצם רצינו להגשים (לדוגמה מעבר למגורים משותפים עם הבן זוג) התגשם! עם הרבה עבודה קשה, גם שלי ובעיקר של ניר שהוא התעקש עליי ולא וויתר לי.

כמה זמן נמשכת פגישה טיפולית?

בדומה לטיפול יחידני שנמשך 45 עד 50 דקות, גם פגישה של אימון זוגי יכולה להיארך זמן זהה. יחד עם זאת עשויה פגישה להימשך שעה ועשרים דקות או שעה וחצי. הרי מדובר בשני אנשים מגיעים לקבל טיפול, ובדרך כלל עובר זמן מה עד שהם מצליחים להעלות את הקשיים ביניהם, לדבר עליהם ולתקשר זה עם זה. לכן, המסגרת הטיפולית ומשך הזמן עתידים להיקבע יחד עם בני הזוג, בהתאם למה שנכון להם.


איך תדעו אם הטיפול מועיל?

אם אחד מבני הזוג אינו מרגיש נוח עם התהליך הטיפולי או עם הכיוון שלו, כדאי לדבר על כך זה עם זה וגם עם המטפל לפני שמחליטים להפסיק את הטיפול. מטפל טוב אמור להתייחס למידע הזה כאל מידע בעל ערך ומועיל שעשוי לתרום לתהליך, ולא להתגונן או לפחד ממנו. כנות בתהליך הטיפולי הכרחית ליעילותו של הטיפול, והדברים אמורים לא רק לכנות שבין בני הזוג, אלא גם לכנות שבין כל אחד מבני הזוג ובין המטפל עצמו. זה בסדר לחשוב שהטיפול הזוגי אינו מועיל, אך צריך לדבר על כך בכנות ולקבל החלטה מושכלת שתתאים לשני בני הזוג ולתהליך בכללותו.

ניר זר מאמן אישי מוסמך

איך קופצים למים העמוקים של טיפול זוגי ופשוט מתחילים?

לא מעט פעמים אני נתקל במקרים שבהם אחד מבני הזוג מהסס לגשת לטיפול. החשש מהחשיפה, מהשיתוף, מהדברים שיעלו במסגרת הטיפולית וקולות נוספים שלא בהכרח מבינים בשלבים הראשונים מעכבים וגורמים למתח בין בני הזוג.

על מנת לצלוח את המשוכה הזאת אני מציע לארוך פגישת ייעוץ ראשונית בטלפון, בה נוכל לבחון באופן ראשוני ולראות שיש כימיה עם המטפל ושהאתגרים שעומדים בפניך הם כאלה שלדעתי המקצועית יכולים להגיע לכדי פתרון בטיפול הזוגי.


אימון לזוגיות טובה

רוצים לחזק את היסודות של הזוגיות שלכם? רוצים לשמור על זוגיות טובה, בטוחה ומפרה? עכשיו, אחרי שאתם כבר יודעים איך לבחור מטפל זוגי מומלץ, מזמין אתכם לפגישת היכרות ראשונית ולתהליך טיפולי איכותי שיאמן אתכם לזוגיות חזקה, יציבה ואיכותית.

הגיע הזמן לקחת שליטה על החיים

התחילו תהליך אימון עם ניר זר
או קבעו שיחת ייעוץ ללא התחייבות

מאמרים נוספים
מתאמנים מספרים על החוויה​
ניר זר, קואצ'ר אישי, עסקי ומאמן לזוגיות
ניר זר, קואצ'ר אישי, עסקי ומאמן לזוגיות
מאמן אישי, זוגי ועסקי. מייסד ובעלים של חברת 'ניר זר בע"מ' לאימון ויעוץ. עוסק בתחום מעל 9 שנים. ליווה ואימן מאות אנשים בתהליכי אימון לעבר השגת היעדים והמטרות שלהם. זכות גדולה עבורי להוביל אנשים ולהיות חלק מהמסע שלהם לעבר הפסגה!
לייעוץ אישי ללא תשלום >>

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

סגירת תפריט
דילוג לתוכן